Forfatter Emne: TS4  (Læst 2697 gange)

Christian T

  • Gæst
TS4
« Dato: 04. Marts 2006, 21:35 »
Jeg overvejer at anskaffe mig en 406 TS4 - Jeg har ikke selv den stor erfaring med lige præcis den model.
Er der nogen der kender den og kan fortælle et par ord om den, samt hvad man evt. skal holde øje med hvis man skal ud og investere?
Er den sjov?

Jakob P

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: TS4
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2006, 21:51 »
Kig efter hvordan kabinen ser ud specielt fører sædet har en tendens til at gå i syningen ved airbag'en, det er det eneste problem der har været med min TS4. Jeg er fuldt tilfreds med min den kører godt og er rimlig kvik, men sjov vil jeg sq ikke kalde den :)
406 TS4 st.car

Jesper 406 TS6

  • Gæst
RE: TS4
« Svar #2 Dato: 11. Marts 2006, 18:14 »
Hvis den skal være sjov - så tag en TS6'er - de er ikke meget dyrere i hverken drift eller indkøb end en TS4'er....:p

Jakob P

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 101
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: TS4
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2006, 20:16 »
TS6'eren er ikke meget sjovere end TS4'eren begge biler har det bedst ude på motorvejen, hvor TS6'eren er en lidt hurtigere og det er osse det eneste:)
Men tilgengæld er lyden en hel del federe med 6 propper:p
406 TS4 st.car

skpedersen

  • Gæst
RE: TS4
« Svar #4 Dato: 12. Marts 2006, 00:28 »
Hej, fandt lige dette på nettet

2,2-liters motoren har ingen turbo, men alligevel en turbineagtig gang, hvor man under acceleration synes at blive suget frem. Allerede fra 50 km/t. er der trækkraft i femte gear, en kraft der kan fortsætte sin virkning til 218 km/t. Ydelsen er på 160 hk og momentet 217 Nm. 0 til 100 på 10 sekunder rent. Især nyhedens mellemaccelerationer er imponerende. Motoren er hentet fra 607.
TS4 betyder også en strammere undervogn, dybere udstødningslyd og en direkte reaktion fra speederen takket være en ny teknik, hvor ændringer i speeder-
trykket ikke videreformidles med kabler, men elektronisk.

Kabinen præges af læderkantede sæder og dørsider med blå syning, læder på rat og geargreb, og man finder klimaanlæg, sæder med armlæn mod midten, integreret RDS-audioanlæg med stilk-kontakt ved rattet, fire elruder, centrallås, elspejle og tripcomputer.

Den afslørede et generelt gennemsnit på 11,6 km/l. (fabrikken siger 11,4), mens vi under fem testdage - endog i en stationcarudgave - nåede 12,7. Det er altså muligt at køre mere økonomisk end EU-normen.

406 findes også i en TS6-version med samme indretning med inklusive ESP til 320.000 kr. Her er kraftværket af V6-typen og på 210 hk. Topfart 240 km/t.