Forfatter Emne: afmontering kondenser 206  (Læst 3122 gange)

RuneJDK

• Gæst
afmontering kondenser 206
« Dato: 02. Juni 2013, 13:03 »
Hej,
Jeg er ved at afmontere min kondenser fra min 206. Mit spørgsmål går på hvordan man afmonterer slangen der sidder fast i øverste højre hjørne? Er det en form for kobling af en art?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: afmontering kondenser 206
« Svar #1 Dato: 02. Juni 2013, 18:08 »
Citér
RuneJDK skrev:
Hej,
Jeg er ved at afmontere min kondenser fra min 206. Mit spørgsmål går på hvordan man afmonterer slangen der sidder fast i øverste højre hjørne? Er det en form for kobling af en art?

Du skal bruge en speciel klemme der kan komme ind og udløse fjedren  der holder rørene sammen

RuneJDK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02. Juni 2013, 19:32 »
tak for svar. har du nogen ide til hvor jeg finder klemmen?

Måske noget af det her kan bruges?

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Motor/Varktojssat-til-lynkoblinger-pa-brandstof--og-AC-systemer-22-dele-191398/
« Senest Redigeret: 02. Juni 2013, 20:16 af RuneJDK »

martinb

• Gæst
RE: AC
« Svar #3 Dato: 03. Juni 2013, 09:53 »
Hejsa. Det er et flot sæt du har fundet og det er det du skal bruge. Måske lidt dyrt for kun een gang (?).

Du har ikke tryk på systemet, vel?

MB

RuneJDK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. Juni 2013, 18:15 »
Citér
martinb skrev:
Hejsa. Det er et flot sæt du har fundet og det er det du skal bruge. Måske lidt dyrt for kun een gang (?).

Du har ikke tryk på systemet, vel?

MB

Nej jeg fyldte efter da systemet ikke virkede. Forklaringen var et hul i kondenseren, så det hele er løbet ud. Ja det er en dyr løsning men jeg er selv lastvognsmekaniker, så det skulle være mærkeligt om jeg ikke fik brug for det en anden gang. Men er der en der ligger inde med et link til klemmen i løssalg hopper jeg nok på den.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 04. Juni 2013, 18:40 »
Prøv Waeco  de har alt inden for AC  men om de sælger til private ved jeg ikke og om de har løsdele til værktøjsæskerne   , men de har en kasse med 4 størrelser i