Jeg prøvekørte i 2004 2 stk 406 1,8 de ruskede begge en smule ved tilkobling, jeg endte med at købe en 3. Fra 2000, Som også ruskede en smule, men jeg tænkte whatever, det var den bil jeg ville have.
Ca. 1 år efter går trykpladen og jeg skifter komplet kobling og tror så at nu er det ovre, men nej, den nye kobling gjorde det også lidt.
Bytter i 2009 bilen ud med en stc. Fra 2004 og den rusker også en smule, skifter dog stepmotor/tomgangsmotor en dag og det var i en længere periode væsentligt bedre, men væk er det ikke.
Hvis jeg hæver motor omdr. Ganske lidt i tilkoblingsøjeblikket, så er der ingen rusken overhovedet, ruskeriet forekommer kun hvis motoromdr. Får lov at falde for langt ned når jeg kobler til, det var den nye stepmotor/tomgangsmotor bedre til at tackle åbenbart.
Jeg ser en klar sammenhæng imellem rusken og for lave omdr. Ved tilkobling og tror derfor ikke at det er koblingen, men simpelthen motoren der får det hele til at ryste, iøvrigt er problemet ikke blevet værre efter 60.000 km. Hvilket styrker min mistanke....