Forfatter Emne: 406 2.0 HDI start problemer  (Læst 2934 gange)

jxy127

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
406 2.0 HDI start problemer
« Dato: 13. Juni 2013, 07:32 »
Hej i gæve pug mennesker

Har de sidst par dage oplevet en lidt mørk og trist side af min ellers så trofaste 406'er.

Under start uanset kold eller varm skal jeg holde starteren kørende længere end normalt. Den "hoster" i ca. 5 til 10 sek hvilket er meget synes jeg. Da den ellers altid har startet perfekt. det lyder som om den ikke får noget diesel men pumpen i tanken køre fint. Der er også fint strøm på batteriet.

Har været ude for at den slet ikke ville starte når den holder med snuden lidt op af? hvis den til gengæld står med rumpen op af er det som om den er lidt hurtigere til at starte.

Det hele startede efter en køre tur i weekenden. ???

Idér modtages gerne :)

Lidt data omkring bilen.

En 2,0 HDI med FAP filter fra '02 kørt 348000.

På forhånd tak

stig

PROBLEM LØST

Det var en defekt dyse. 2500,- for en ny så brugt monteret fra lokale hugger 500,- operationen tog ca 20 min.
« Senest Redigeret: 15. Juli 2013, 08:55 af jxy127 »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 HDI start problemer
« Svar #1 Dato: 13. Juni 2013, 19:45 »
Det lyder som den ikke kan lave brændstoftryk  nok  skal være  omkring 200 bar  ved starter omdrejninger  , måske er lavtrykspumpen ikke så god  skal give  2,5 bar målt på filteret  ved tænding

foxie

  • Gæst
RE: 406 2.0 HDI start problemer
« Svar #2 Dato: 15. Juni 2013, 15:53 »
Eller en dyse der ikke lukker korrekt i retur, har selv haft problemet 2 gange med min 307 hdi.B)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 HDI start problemer
« Svar #3 Dato: 15. Juni 2013, 17:32 »
Citér
foxie skrev:
Eller en dyse der ikke lukker korrekt i retur, har selv haft problemet 2 gange med min 307 hdi.B)


Ja men det vil også give lavt brændstoftryk