Forfatter Emne: ujævn tomgang  (Læst 3218 gange)

torden76

• Gæst
ujævn tomgang
« Dato: 30. Juni 2013, 00:30 »
Hej jeg har lige købt min længe ønskede drømmebil. En 406 1.8sr 16 ventilers men den har stået længe og har meget ujævn tomgang, især ved varm motor, den prutter og bruger lidt meget benzin men kommer jeg over 2000 omdrejninger går den upåklageligt og også langt på literen, har prøvet og skifte luftfilter men det hjælper ikke rigtigt. Håber i kan hjælpe en ny her.

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
RE: ujævn tomgang
« Svar #1 Dato: 30. Juni 2013, 01:13 »
Prøv at checke stepmotoren,måske den er synderen ;)

torden76

• Gæst
« Svar #2 Dato: 30. Juni 2013, 01:23 »
Hmm. Stepmotor? Nu er jeg bare en glad amatør og nyder at min bil kører og starter, har jeg haft en 405 sidst og var meget glad for den, men der var jo heller ikke så meget elektronik og ting og sager i så aner ikke hvad en stepmotor er og hvad den gør. Havde lidt tomgangsregulatoren i sigte, men lad høre.;)

torden76

• Gæst
« Svar #3 Dato: 30. Juni 2013, 01:37 »
Det skal måske siges at den HAR været helt grøn af at stå under et træ længe inden jeg købte den og har lidt på mistanke at det MULIGVIS også har noget og sige, det er en 97. Men tager tingene en ting af gangen og famler jo nok lidt i blinde her, havde også overvejet og koble computer til men aner ikke det vil fortælle noget.

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 30. Juni 2013, 21:46 »
Købte en 306 1.8 16v fra 97 hvor omdrejninger svingede i tomgang,efter jeg havde købt, fik at vide det var stepmotoren som var røget sandsynligvis fordi den havde stået stille længe, så mon ikke det er noget af det samme med din ? ;)

torden76

• Gæst
« Svar #5 Dato: 11. Juli 2013, 15:27 »
Stepmotor? Hmm. Er det noget man kan skifte selv, hvad gør den og hvad kan sådan en stå i?