Forfatter Emne: irriterende 106`er  (Læst 1976 gange)

TinaB

• Gæst
irriterende 106`er
« Dato: 12. August 2013, 14:23 »
Har en lille 106 `er 1,4 1998 der driller rigtig meget for tiden . Historien er som følger :
Egentlig begyndt det hele med at mit forrør knak , manifold hedder det vist;)Det blev så skiftet ... bilen kørte fint en uge , så kom jeg og skulle starte den , den gik på 3 cylinder og stank af benzin og en anden fæl lugt:( afsted til mekanikker med falck . Han skiftet tændspolen , og det skulle så være det , men ak nej , selv samme dag den var skiftet lavet den samme nummer med fæl lugt og 3 cylinder og ingen trækkraft , forbi mekanikker igen men han ku ikk komme med nogen forklaring . næste dag kørte den igen på alle cylinder , starter første gang osv ... men ak ugen sener nægter skidtet at starte før efter 8-15 forsøg , rigtig træls :(ud til mekanikker igen , han sætter computer på , men den siger nul fejl . Han vælger så at skifte krumptapsensor igen , gratis da denne er skiftet i januar i år . Det har afhjulpet problemet lidt , men helt tilfreds med som den starter er jeg ikke. I fredags laver den så samme nummer igen med at lugte af benzin og 3 cylinder , dog ingen fæl lugt oven i den her gang . køre så til mekanikker igen og får den udlæst , men den siger stadig nul fejl :( Det så som jeg står nu , en bil med "nul" fejl men som alligevel driller , periodisk fejl som min mekanikker siger som han ikk ved hvad han skal gøre ved . Den bruger ingen vand/olie , køre dog lidt ujævn i tomgang . En har foreslået skift af tændrør/tændkabel , tændrør sidst skiftet i januar i år , olie og filter skiftet for 2 mdr siden , men hvis det er tændrør/kabel ville den så ikk melde fejl ved test ? Mekanikker er inde på det måske kan være styrboks der sætter ud periodisk ? Der er heller ingen motorlampe der lyser, et rigtig træls problem faktisk , nogen der har en ide til hvad der kan drille sådan ?