Jeg fik fornyligt konstateret at min bil havde en utæt dyse hos Peugeut (stank af diesel, samt tikke-tøffelyd). De fortalte mig at det var et klassisk problem med flammeskiver som blev utætte. En reparation ville komme op på mellem 2 og 3.000,- alt efter hvor mange der skulle udskiftes. Da jeg stadig havde brugtbilsgaranti på bilen, ringede jeg til forhandleren (ikke peugeut), og forklarede ham problemet. Han fortalte mig at han selvfølgelig ville skifte flammeskiver hvis dette var årsagen, men at han var temmelig sikker på at det bare var dyserne som skulle efterspændes. Da jeg efterfølgende kontaktede Peugeut, fortalte de mig at i 99 ud af 100 tilfælde skulle der en udskiftning til for at løse problemet. Jeg tog ud til forhandleren, og man kunne tydelig se at dyserne var løse. Han spændte dem og problemet er nu fuldstændig væk. Jeg fik at vide at hvis det kom igen ville han skifte flammeskiver de steder det var nødvendigt, men at han talrige gange havde løst problemet ved bare at efterspænde som han havde gjort på min. Mit spørgsmål er så: Er det Peugeut som prøver at score nogle af mine surt optjente penge, ved at fortælle mig en historie fra de varme lande, eller har jeg bare været den nr. 100 som de omtalte. Hvad er jeres erfaring ?