Hej i Forum
Indikator for "fare for tilstopning af partikelfilter" havde lyst i 3 uger. Computeren vist fejl på RGR ventilen, som blev skiftet. Stadig samme fejl. Så blev partikelfiltret skiftet, hvilket virkede på den fejl. Ved samme lejlighed fik jeg nyt bundkar.
Sjovt nok - eller faktisk ikke så sjovt, så skete der det, at efter ca. 100 km. kørsel kom en ny fejl "Anti pollution fault", og bilen gik i nødprogram. Jeg kørte på værksted og fik besked på, at turboen nu var gået.
Den er nu skiftet, men problemet er ikke løst. Stadig "Anti pollution fault"
Værkstedet er i vildrede - og min opsparing er væk!
Nu kommer mit spørgsmål til forum:
Problemet med "Anti pollution fault" og at bilen ved samme lejlighed går i nødprogram, er 100% sammenfaldende med, at jeg kører med min trailer. Når værkstedet resetter bilen, og slukker for nødprogrammet, kører min bette Peugeot fint, lige til jeg hænger traileren på, og kører med den.
Jeg har forklaret dette til værkstedet, som fuldstændig afviser en sammenhæng. En lang forklaring om separate elektriske systemer og kredsløb. Synes bare det er underligt. Har her i forum læst om en Peugeot, hvor fejl på ESP lampe og anhængertræk / autoradio havde en forbindelse.
Hvad tænker du? - Kan det være noget med det elektriske system?
Når man aflæser computeren, indikerer den, at fejlen har noget med turboen boostes for hårdt?
Glæder mig til at høre jeres ideer !