Forfatter Emne: 40mm top  (Læst 5669 gange)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 40mm top
« Svar #15 Dato: 13. Marts 2014, 02:31 »
Altså "M" som i dette tilfælde betyder metrisk, er en ISO standard for gevind, og bruges sammen med diameteren på aksel/indv.møtrik. og en M30 med udvendigt gevind passer (som Pil i Gtethe) fantastisk sammen med en møtrik med M30 indvendige gevind. Værktøjsstørrelsen er ikke på samme måde standardiseret. D.V.S. at der kan findes M30 møtrikker der skal løsnes med forskellig størrelser toppe. Bare lidt teori (Nu jeg havde lyst til at spille klog :)) Bolt/Møtrik M8 er en meget brugt størrelse på personbiler, og det er næsten standard at de skal skrues med en 13mm nøgle. For år tilbage fandt japanerne så på at lave M8 bolte med 12mm sekskant og M8 møtrikker med 13mm sekskant. Så manglede man jo aldrig nøglen til at holde i mod med, smart. M8 bliver ofte fejlagtigt kaldt  en 13mm bolt/møtrik, men at prøve på at montere handskerum i en VW Golf med 13mm bolte ender som regel i noget sjusk :) Ved ikke om dette var brugbart -- Men meget sjovt at skrive
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: 40mm top
« Svar #16 Dato: 13. Marts 2014, 09:53 »
Nåh så var jeg ikke helt galt på den :P nå men jeg har fået lejet skiftet efter jeg fik fat i en 40mm top som passede perfekt på den originale der sad på samt den der var med ved reservedelen :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)