Davs alle, ja så blev man peugeot ejer for første gang og valget faldte på en 307 sw med hdi motor. Primært blev det sådan en fordi der skal være plads til 6 nu og da og med mindre man vil køre i stor MPV, som vi tidligere har gjort (en citroen evasion) så er udvalget meget småt, hvis det også skal være til at betale. Fandt en et ejers vogn med 300k på tælleren pertentligt vedligeholdt, så vi sprang på. Dog er det modellen før facelift, kan jeg forstå, og 1. ejer var vist lidt nærrig så den har ikke en radio som virker med ratbetjeningen. så et par spørgsmål.
Den har ratbetjening til radio, kan man så formode at resten også er der? altså, ligger ledningen klar til at plugge i hvis man blev fristet af en original radio?
Den har kun 4-liniers display (er hvad man vist kalder dem) altså den med relativt få funktioner. Men skulle man falde over det mere funktions fyldte display, er det så plug and play. Altså, er det bare at bytte ud og så kører det, eller kræver det mere.
Det samme gælder regnsensor? er det indbygget og kan plugges til hvis savnet blev for stort?
Ellers er jeg sgu meget imponeret over komfort og kvalitet i bilen. Synes den kører som en ny bil og ihvertfald indvendigt er det kun få spor på brug. Udvendigt har den et par skrammer. Har endda tilføjet en selv allerede. En bilka-bule, som faktisk er en ridse på venstre bagdør, hvor en, vel korpulent, person har mast sig forbi med skarp genstand.. typisk, sgu første gang i bilka og allerede er den gal.
Det som imponerer mest, og det som bilen er købt for, er den utroligt alsidige indretning, virkelig smart synes jeg. Fartpiloten elsker jeg, særligt fordi jeg har lidt skidte knæ. Klimaanlæg gør sgu heller ik noget :-) og webasto fyret bliver også praktisk. Apropos så var der lige et spørgmål der også.. Er det værd at lade fyret varme motoren op hver dag, selv når det ikke reelt er koldt? skåner det motoren lidt eller tæller det kun i regnskabet når det er bidende koldt?
Lang tekst, snart færdig :-) Dyreste og nyeste bil jeg nogensinde har ejet (evig fattigrøv) så den skal holdes pæn og glad. Regner med og håber på at forummet her bliver en god følgesvend:-) og god weekend