Forfatter Emne: defekt sædevarme i 406  (Læst 2229 gange)

Dieselfreak

• Gæst
defekt sædevarme i 406
« Dato: 02. Maj 2006, 09:41 »
Hej.

Min sædevarme virker ikke i min 406´er, til stor gene i de stadig kolde morgner. Jeg har tjekket diverse sikringer, og her skal fejlen ikke findes. Det er jo nok varmetrådene i sædet, men er dette til at skifte uden der størrer besvær og er der nogen der ved hvor man kan få reservedele til det??

MVH
Lars

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: defekt sædevarme i 406
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2006, 18:25 »
Hej Lars

Det nærliggende er at købe et nyt varmelegeme hos Peugeot.
Jeg kan ikke lige huske prisen og måske de kan fås billigere et andet sted.

Det er til at skifte selv, hvis du har mod på det. Det er lettest at tage sædet ud af bilen og op på et bord. Pas lige på stikkene under sædet til selestrammer og airbags samt til sædevarmen. For en sikkerheds skyld kan du frakoble batteriet.

Operationen kan som sagt foregå på et bord (har prøvet det selv to gange). Der er en masse små kramper der holder betrækket fast til stellet, de skal åbnes med en tang hvis du vil genbruge dem. Der sidder også kramper der hvor sædet har form (riller på langs og tværs). Du går stille og roligt frem ikke noget med at hive og flå.
Når du så er kommet ind til varmelegemet skal det trækkes forsigtigt af, det er klistret fast på skumgummiet. Så klæber du det nye på og samler det hele igen.
Det er oftest varmelegemet i sædet der går i stykker, sjældent det i ryggen. Men du kan måske kun købe et helt sæt. Det hele kan ordnes på nogle timer.

Bare klø på. :)
« Senest Redigeret: 02. Maj 2006, 18:26 af Thomas 307 SW »
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.