Forfatter Emne: Koblingsfunktion i 406 årg 04  (Læst 1991 gange)

Morten016

• Gæst
Koblingsfunktion i 406 årg 04
« Dato: 26. April 2006, 08:30 »
Hej,

Her i den seneste tid jeg har oplevet at koblingen begynder at knirke når jeg træder pedalen ned og når jeg kobler til. Det lyder lidt ligesom den lyd der kommer når man strammer håndbremsen.
Det kan også mærkes i foden når pedalen trædes ned og slippes, at der er noget som ikke kører helt galt.

Problemet opstår først efter ca. 15-20 km. kørsel, når bilen er blevet godt varm. Når bilen er kold, kører koblingspedalen helt glat og uden lyde.
Både når bilen er kold og varm fungerer koblingen for så vidt fint.

Jeg vil gerne høre om nogen kan sige hvad det er og om det er noget jeg skal have kigget på nu, eller det kan vente en 3-4 måneder til næste service?

Bilen har kørt 75.000 km nu. Kan det være koblingen der er slidt?

mvh
Morten

skpedersen

• Gæst
RE: Koblingsfunktion i 406 årg 04
« Svar #1 Dato: 29. April 2006, 23:00 »
Hej,
Jeg kender problemet fra en '98 406 1,8 112 hk. Min kobling bevægede sig i små ryk ca. den sidste 1/4 inden den var helt i bund. Fik at vi af min aut. Peugeot mekaniker at det var kablet. Jeg kørte ca. 100.000 km med fejlen, hvorefter jeg..... solgte bilen. Fik aldrig gjort noget ved det, men vænnede mig vel bare til det.

Mvh. Søren

Morten016

• Gæst
RE: Koblingsfunktion i 406 årg 04
« Svar #2 Dato: 01. Maj 2006, 09:25 »
Hej Søren,

Den samme tanke havde jeg - vedr. kablet.
Men jeg fik at vide hos Peugeot at koblingen var "hydraulisk" og at der derfor ikke fandtes et kabel mellem koblingspedalen og selve koblingen.