hej.
jeg har en peugeot 406 hdi st. car fra 2003 som har bestemt sig for at den ikke vil køre mere.
det startede med at jeg skulle køre i den en dag hvor motor stoppede og bilen blot trillede videre, der var fint med strøm på. Jeg kunne fint starte bilen igen men den lavede samme handling igen. jeg kunne dog holde den i gang ved at bruge koblingen lidt ala når man kører lidt for langsomt til det gear man kører i. da jeg fik lokket den over 2. gear var der intet problem og kunne køre de 4 km hjem i alm fart uden problemer. dog ville bilen på ingen måde state dagen efter, der var strøm på men det var også det.
diesel pumpen er blevet tjekket, da det lige var første tanke men den kan sagtens sættes i gang manuelt.
så satte vi tester på (pp2000) på den får vi en fejl om at der ikke er kontakt med styreboksen.
vi har købt en brugt styreboks som er blevet omkodet så den skulle passe til bilen, det hjalp desværre bare ikke noget.
så har måske en ide om at selve boksen ikke får strøm. sikringer mm er tjekket og de fejler umiddelbart ikke noget.
sidder der mon en venlig sjæl der har en fin ide der måske kunne hjælpe den gamle dyt igang igen.
ville jo gerne have gang i den da det er lidt surt at have en bil til at stå som bare står til pyndt.
venlig hilsen
Charlotte