Forfatter Emne: 1.6 GTI motor i en rallye model 1.3'er  (Læst 1790 gange)

tommi H

• Gæst
1.6 GTI motor i en rallye model 1.3'er
« Dato: 01. Juni 2006, 09:05 »
Er der nogle der ved om det er muligt at installere en 1.6 GTI motor i den gamle rallye version 1.3'er. Jeg ved at indregistrering burde være muligt da 1.3 modellen har 100 hk og 1.6 GTI'en har 120 hk standard, og man overskrider derved akkurat ikke de gyldne 20 %.
Men er det overhovedet muligt at installere den... Nu er jeg ikke så kendt på området, men jeg ved at der ikke er samme motorstyring, men hvormeget er det nødvendigt at skifte ud?
Er der ellers noget man skal lægge mærke til osv... håber i vil hjælpe derude for hvor feeed er den motor ikke ? ;)

goldfisk

• Gæst
RE: 1.6 GTI motor i en rallye model 1.3'er
« Svar #1 Dato: 12. Juni 2006, 22:22 »
det kan du tro man kan men det er ik lovligt ! spørg mig ik hvorfor men det må man bare ik her i lille danmark

jeg har en en hjemmeside som har lavet en guide som beskriver hvad du skal bruge hvis det nu var men det kræver at du laver et login

http://psaforum.dk/psa/phpBB2/viewtopic.php?t=13

1860ccm

• Gæst
RE: 1.6 GTI motor i en rallye model 1.3'er
« Svar #2 Dato: 26. Juni 2006, 15:25 »
Det kan ikke gøres lovligt fordi 20% grænsen regnes ud i KW og ikke Hk. Rallyen er opgivet til 72KW og GTI motoren 87KW altså 20.8% eller 21%.
Du kan derimod omfortolde den til en XSi og så lovligt smide en 16V motor i - men det koster lidt ekstra afgift.