Forfatter Emne: Kan man finde en sports pot som ikke larmer inden i?  (Læst 5231 gange)

peugeot605

• Gæst
Kan man finde en sports pot som ikke larmer inden i?
« Dato: 07. Juni 2006, 23:22 »
Heysa.. Jeg er den heldig ejer af en peugeot 605 3.0 v6 sr.
Jeg vil gerne have en ordenlig lyd ud af min v6 motor, men gider ikke de der billig modeller hos thansen, de larmer inden i bilen, nogen som ved hvor man kan finde en sportspot som gerne må larme lidt udenfor, men ikke inden i bilen??

eller kan man lyd isolere på en måde så man ikke høre potten så tydligt inden i bilen?

Marck 206 GT

• Gæst
RE: Kan man finde en sports pot som ikke larmer inden i?
« Svar #1 Dato: 08. Juni 2006, 15:54 »
Citér
peugeot605 skrev:
Heysa.. Jeg er den heldig ejer af en peugeot 605 3.0 v6 sr.
Jeg vil gerne have en ordenlig lyd ud af min v6 motor, men gider ikke de der billig modeller hos thansen, de larmer inden i bilen, nogen som ved hvor man kan finde en sportspot som gerne må larme lidt udenfor, men ikke inden i bilen??

eller kan man lyd isolere på en måde så man ikke høre potten så tydligt inden i bilen?

Hej! Tillykke med bilen!

Tvivler godt nok på at du kan finde en Sportsudstødning, som ikke vil bare kunne høres inde i bilen...!

MEN! Jeg ved at du "sagtens" kan lydisolere dig af dette problem... Der findes en hel del forskellige former for lydisolerende måtter på markedet. Nogle hjælper bedst mod decideret resonans, hvor andre er bedre til at dæmpe lyden. Disse måtter kan du så klippe ud som du lyster og montere i f.eks: Baggagerummet, i dørsiderne (hvis din bil IKKE er blevet rustbehandlet) og under bagsæderne ville nok også være et glimrende sted... ;)

peugeot605

• Gæst
RE: tak..
« Svar #2 Dato: 08. Juni 2006, 21:34 »
Jamen der er vel forskel på en remus udstødning og en udstødning fra thansen ik??

Har været nede og kigge lidt i bilen og den er blevet lyddæmpet fra starten af.. der en lyd isolerings måtte over i bilen måske det er nok..

Vil da give det chancen..

Er der en udstødning som du har haft god erfaring med ang lyd??
Jeg kan godt lide ovale udstødninger jeg syntes de har en lidt mere dyb lyd..

Tak for svaret iøvrigt..

MortenMI16

• Gæst
« Svar #3 Dato: 08. Juni 2006, 23:18 »
Hey
Jeg har en Sebring udstødning på min 405 MI16... den har en ret sej lyd udenfor og kan næsten ikke høres indenfor.
Og jeg har ikke monteret ekstra lydisoleringsmateriale i bilen...

Så jeg kan da anbefale dig Sebring udstødning...hvis den altså fåes til din 605....iøvrigt en sej bil B)

peugeot605

• Gæst
RE: tak..
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2006, 17:17 »
Jamen tror nu godt den kan passe på hvis peugeot får den så må de finde på noget så den kan side rigtig..

Der findes som sagt ikke noget til min model så det bliver noget med at man tryller lidt hi hi..

Men tak for din komentar til min bil syntes også den er sej og køre rigtig godt.

Men din model er d også en fed bil, min bror har 405 men det er en specieal bygged bil. det er en prøve model til en 406.. den har mi 16 styling og alt til en mi 16 , men alligvel er den ikke indrigistred som mi 16, men en lækker bil helt sikker..

rsn

• Gæst
RE: Ang 605
« Svar #5 Dato: 24. Juni 2006, 13:39 »
må jeg høre hvor langt den har kørt og pris

peugeot605

• Gæst
RE: hvor langt hva har kørt??
« Svar #6 Dato: 26. Juni 2006, 20:23 »
Jeg forstod ikke dit spørgsmål.. hvilken en af bilerne snakker du om?? min 605 eller min bror´s 405??

jan dyhr

• Gæst
« Svar #7 Dato: 28. Juni 2006, 10:26 »
Vedr. den lydfrie "bulderpotte".
Hvis du forlænger slutrøret så det går lidt mere fri af bilen, så kan en forlængelse på bare 50 mm. ændre dit lydbillede temmelig meget, så er det mest dine omgivelser der får fornøjelse af lyden.
Husk: Loud pipes saves lives.
Mvh Jan