Tågelygter! Ak! købte min nysynet med en revnet tågelygte. Fandt to helt nye på DBA og hejste mit legeme ned i niveau med lygterne og skiftede dem. Nu skal jeg snart til syn, det triste er bare at de nye sgu er mere tågede indvendig end der nogensinde har været udendørs (Bor nær Hirtshals, så ved godt hvad tåge er) Der er ingen krav om tågelygter på køretøjer, så jeg tror jeg gør som ham der solgte mig den ved sidste syn, sølvfarvet gaffa over og en tæppekniv til at skære det pænt til omkring lygterne med. Kan givetvis godt skrue dem af igen og få dem afdugget men gider ikke. Jeg må jo så ha' verdens næst mindste kørselsbehov
og er der tåget kan jeg bare blive hjemme. I øvrigt synes jeg at gevinsten ved tågelygter er meget lille.
Den bagerste derimod er faktisk skøn at ha'. Jeg mener at jeg engang, et eller andet sted, har læst at hvis dit anhænger stik er kortsluttet eller på anden måde er i uorden, kan det give nogle spændende fejl på baglygter. Og det lyder da lidt mystisk at der er fjernet sikringer og den er overmalet. Jeg mener, meget arbejde hvis det bare er en pære der er død. Men det er ikke noget jeg er vildt klog på, da jeg ejer en Peugeot uden spændende el-fejl
Jeg elsker mit display - en flydende strøm af vigtige og relevante oplysninger som jeg bliver tilgodeset med under kørslen. Og en kærkommen underholdning på en træls køretur. Bare det at jeg på en 10km køretur kan vælge om der er 33 eller 118km til at en tankning er nødvendig er "PriceLess". Savner lidt den gamle 406'er - den startede som regel i Juli/August med at blinke og skrive "Ice Alert" Det har givet mange muntre stunder på vej hjem fra sommerhuset B) Og ikke at forglemme, den verdenskendte "antipollution fault" med motorlampe og det hele. Skulle dispalyet blive trættende på et tidspunkt, GAFFA.
Hilsen Flemming