Forfatter Emne: 407 HDI 1,6 Start problemer  (Læst 3910 gange)

TorbenS

  • Gæst
407 HDI 1,6 Start problemer
« Dato: 17. Maj 2015, 15:19 »
Det har været en større omgang.
Den startede med at skrive "depolution system faulty" og gik ud midt i kørslen. Kunne starte igen lidt efter. Efter 10-20 kilometer samme fejl, men kunne ikke starte igen. Fik den resat og den kørte igen.

Har så fået skiftet EGR ventil.
Den er siden hen så gået ud igen et par gange uden at skrive fejlen og skulle resettes for at starte igen.

Har fået skiftet sikringsboks i motorrummet og relæ for gløderør.
Efter den nu er gået ud igen, kan den så slet ikke starte, heller ikke efter reset.

2 oplysninger:
Relæ for gløderør lyser ikke når der kommer tænding på. Men det kan trigges via computeren.
Min udetemperatur viser ca 7 grader under hvad temperaturen er!

Ved ikke om de 2 ting kan have noget at gøre med det, men er lidt lost!

Håber der er nogen der kan hjælpe en lidt videre herfra!

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #1 Dato: 17. Maj 2015, 16:34 »
Hmm det er måske en god ide at få en udlæser på, hvor er du fra i landet? Måske der er en i nærheden der kan hjælpe.. Ikke noget af det du skriver der burde give anledning til de problemer du har.
Prøv evt at tjekke flammeskiver, (af med motorskjoldet og se om der er nogle små sorte stykker) det kan du selv tjekke på to minutter
« Senest Redigeret: 17. Maj 2015, 16:35 af Jack M »
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

TorbenS

  • Gæst
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #2 Dato: 17. Maj 2015, 22:49 »
Tak.

Ja, glemte lige at skrive fejlkoder. Der har været mange forskellige Men ved ikke hvor mange der er kommet af at den er blevet prøvet at blive startet og løbet næsten tør for strøm og sådan. Den havde også dårligt batteri, så det er også skiftet.

P1351 er den kommet med flere gange og kom også igen efter sidste gang den blev nulstillet som den eneste. ellers har jeg bl.a. haft følgende:

P1168, P0238, P0562, U1108

Flammeskiver, det ved jeg ikke helt hvad du mener med! Der ligger ikke nogle små sorte gnister eller noget!

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #3 Dato: 18. Maj 2015, 00:21 »
P1351 gløderør eller relay der til (giver ikke startproblemer)
P1168   Fuel rail sensor In range low failure

P0238 Turbocharger Boost Sensor A Circuit High

P0562 den er kommet ved at batteriet er blevet malket

U1108 Auto gearbox communication fault with engine management (ECM)

Du skal nok se på P0238 turbo control ventil, du finder den lige over trækaxlen i højre side bag på motoren, der er en brun og en sort, jeg mener det er den brune https://www.google.dk/search?q=peugeot+407+turbo+control+valve&biw=1664&bih=842&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=CxNZVdVTwaeyAZbLgdgK&ved=0CB4QsAQ&dpr=1
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

TorbenS

  • Gæst
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #4 Dato: 18. Maj 2015, 06:45 »
Tak pug407aut.
Det lyder da som en rimelig sandsynlig mulighed. Er det en 12 volt, der får spænding så snart der kommer tænding på bilen? (Bare lige til fejlsøgningen)

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #5 Dato: 18. Maj 2015, 17:48 »
Ja det er så , men du skal ome sensoren
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

TorbenS

  • Gæst
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #6 Dato: 20. Maj 2015, 09:58 »
Nå, kan ikke lige finde noget på det. Målte den til 15,7 ohm, hvilket jeg tænker det lyder ok.
Den fik ikke lige spænding, da jeg målte, med tænding, men den stod også i economy mode.

Men prøvede igen at pille EGR ventil fra og så startede den, så tænker, at det har noget at gøre med at den ikke er blevet reset ordentligt efter skift. Så vil prøve at have den nulstillet igen.

Nogen ide til, hvorfor temperaturen viser 7 grader under rigtig temperatur? Tænker enten iret ledning eller defekt føler.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.057
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.531
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: 407 HDI 1,6 Start problemer
« Svar #8 Dato: 20. Maj 2015, 15:19 »
Jeg har købt en temperaturføler fra den viste sælger, det er ikke fordi det bliver meget bedre end det du har, min viser nu cirka 3 grader mere end der er, men det er til gengæld meget bedre end de 70-78 grader den viste før.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html