Forfatter Emne: Olieskift på 405 2,0 GTX  (Læst 1933 gange)

maltheboy

• Gæst
Olieskift på 405 2,0 GTX
« Dato: 12. Juli 2006, 19:07 »
Står overfor at skulle skifte olie på min 405, hvilken olie er den bedste ???:o:o

Christian T

• Gæst
RE: Olieskift på 405 2,0 GTX
« Svar #1 Dato: 13. Juli 2006, 10:55 »
Hvis du spørger 5 forskellige mennesker om olie kan du snildt få fem forskellige svar.
Mine egne erfaringer er at det sagtens kan svare sig at spendere lidt ekstra for en kvalitets olie frem for det man f.eks. køber i Brugsen.

Jeg har især haft gode erfaringer med Elf olie, jeg bruger selv Elf 10-40 i min 405 MI16. Der går lang tid før den olie bliver sort i motoren.

Kort sagt, der er altså sammenhæng mellem pris og kvalitet. Det er i hvert fald min erfaring.

jan dyhr

• Gæst
« Svar #2 Dato: 14. Juli 2006, 22:01 »
Hej
Hvis du vil have det bedste der er til at få på markedet så skal du se
efter REDLINEOIL, det er en amerikansk fuldsyntetisk olie i den højeste kvalitet der findes. Olier er udover viskositet og godkendelsewr også opdelt i 5 klasser for smøreevne, det er noget olieindustrien selv har fundet på.
klasse 1 er den olie der lige er pumpet op af jorden og kørt gennem et kaffefilter.
Klasse 2 er bedre raffineret og med gode tilsætningsstoffer.
klasse 3 er den absolut bedste mineralske olie du kan finde.
Klasse 4 er 1. generations fuldsyntetiske olier med virkelig gode smøreevner.
klasse 5 er toppen af fuldsyntetisk, det er f. eks. kun klasse 5 olier der bruges på moderne jet-motorer da den tåler de ekstreme tryk og varmeforhold der der gør sig gældende.
Alle REDLINE Olier er klasse 5, du kan ikke finde højere oliekvalitet.
Se på www.redlineoil.com eller www.classicare.dk som forhandler REDLINE i Danmark.
Og jo, den koster lidt mere end byggemarkedsolierne.
Mvh Jan

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 15. Juli 2006, 06:06 »
I fordoms dagde tog jeg et grundfoløb som MC-mekaniker og i den forbindelse skulle vi til et foredrag om olie og hvilken effekt det havde. Meget kedeligt, men en ting hang dog ved, brug ALTID fuldsyntetisk olie. Molekylerne er kuglerunde i modsætning til almindelig olie hvor molekylerne ligner små pinde. Man kan derfor godt forestiler sig at 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000 små kugler bedre kan trille rundt end små pinde.