Jeg har i dag købt mig en 306 HDi stationcar fra 1999 med 290.000 på klokken efter at have købt katten i sækken med en anden bil.
Jeg fik bilen til en god pris, så jeg accepterede nogle skavanker, som jeg håber ikke er meget alvorlige. Jeg lister dem op her, i håb om at jeg er havnet i det rigtige underforum.
1) Bagklappen låser ikke, når jeg låser bilen med centrallåsen. Er det mon elektrisk, eller der der en kendt fejl med noget mekanik, jeg skal undersøge?
2) Kabelskoene, som sidder fast i dør-kontakterne er faldet af. Jeg skruede kontakten ud, og så kunne jeg se, at der kun var ledning/kabelsko på den ene af de to metal-tapper, og den der sad fast, faldt af, da jeg hev kontakten ud (var vist lidt for ivrig). Hvordan får jeg fat på de ledninger, så jeg kan montere dem igen?
3) Elruderne virker ikke. Eller, det gjorde de kortvarigt efter jeg havde afmonteret det stik, der går fra karossen og til døren. Det skulle være et kendt problem ved 306'eren har jeg ladet mit fortælle. Hvad er tricket til at få det til at virke igen? Kan man få et reparationskit?
4) Der er et lille overtryk i motoren, som bevirker, at der presses lidt olie ud af olie ud af oliepåfyldningsdækslet. Det skulle være en ånde-slange, som skal renses. Kan det være rigtigt?
Bilen kører rigtig godt, god acceleration og lyder helt sund. Ingen røg fra udstødning osv.
Håber nogen kan hjælpe
Mvh. Martin