Forfatter Emne: P2563  (Læst 3195 gange)

Ib roslev

  • Gæst
P2563
« Dato: 17. August 2014, 13:36 »
Peugeot 307 2,0 Airvan melder fejlen P2563 som skulle være fejl på         "Retursignalpotentiometer til turbolader Tryk for højt". Udlæst på nyeste Bosch tester. Hvad er det for en fætter og hvor sidder den henne.
Udarter sig i at motorlampen lyser og turboen træder ud af kraft samt at bilens display siger antipollution fault. Kan det evt. være partikelfiltret eller differencetrykføleren det er galt med ?.
Kan slette fejlen og køre normalt nogle kilometer eller nogle hundrede meter, så kommer motorlampen igen og turboen slår fra.
Har skiftet EGR ventilen.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: P2563
« Svar #1 Dato: 17. August 2014, 23:15 »
Du har et problem med enten turbotryksventil eller vacum til denne



http://www.aquarist-classifieds.co.uk/shopping/details/331093325106.html

Du finder den typisk over generatoren
« Senest Redigeret: 17. August 2014, 23:19 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Hobbit77

  • Gæst
RE: P2563
« Svar #2 Dato: 12. September 2015, 10:44 »
Fik du løst fejlen ?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: P2563
« Svar #3 Dato: 12. September 2015, 17:48 »
Citér
Ib roslev skrev:
Peugeot 307 2,0 Airvan melder fejlen P2563 som skulle være fejl på         "Retursignalpotentiometer til turbolader Tryk for højt". Udlæst på nyeste Bosch tester. Hvad er det for en fætter og hvor sidder den henne.
Udarter sig i at motorlampen lyser og turboen træder ud af kraft samt at bilens display siger antipollution fault. Kan det evt. være partikelfiltret eller differencetrykføleren det er galt med ?.
Kan slette fejlen og køre normalt nogle kilometer eller nogle hundrede meter, så kommer motorlampen igen og turboen slår fra.
Har skiftet EGR ventilen.


Det er ikke turboen der slår fra   det er bilen der går i nødprogram  for at kunne køre vidre uden at skade den   du skal måle vacum på turboen med en cacumtester og samtidig aflæse parameter  og den flytter sig  fra ca 11 % til 100%    samtidig skal du måle om forsyningsvacum er ok på indgangen til ventilen  ca 900mb

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: P2563
« Svar #4 Dato: 12. September 2015, 17:49 »
Citér
pug407aut skrev:
Du har et problem med enten turbotryksventil eller vacum til denne



http://www.aquarist-classifieds.co.uk/shopping/details/331093325106.html

Du finder den typisk over generatoren


Den sidder ikke over generatoren  på en  RHR

307 airvan

  • Gæst
RE: Fandt du en løsning?
« Svar #5 Dato: 16. Februar 2016, 22:53 »
Hej Ib

Min 307'er fra 06 melder samme fejl + P0299.
Melder. Ikke nogen fejl overhovedet når jeg kører, kan bare mærke turbo'en slår til og fra hele tiden...
Slår til normalt og fra igen ved ca 3000 omd. Eller også "rykker" den bare hele tiden i turbo'en.
Håber su kan hjælpe mig med lidt info.