Forfatter Emne: Forbro afmontering - møtrik gået løs i chassis  (Læst 2642 gange)

jop

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Forbro afmontering - møtrik gået løs i chassis
« Dato: 20. Februar 2016, 22:05 »
Ved afmontering af forbroen kan jeg ikke få de forreste bolte af. De er skruet op i chassiet hvor møtrikkerne nu kører med rundt. De havde fået rustløser men sad virkelig godt fast.

Er der nogen der har erfaringer med dette problem og tips til hvordan jeg kommer videre?
Johannes
Peugeot 307 2.0 T6 HDI SW

AXE1

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Slagelse
RE: Forbro afmontering - møtrik gået løs i chassis
« Svar #1 Dato: 21. Februar 2016, 17:02 »
Der er som regel ikke andet at gøre end at skære vangen op. Hvad er det for en bil ? 307 ?
Peugeot 207 RC

e4

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 21. Februar 2016, 18:23 »
Skær bolten over, når du så har fået afmonteret forbro borer du 2 eller flere 5mm huller lige klods op ad den gamle bolt, derefter svejser du i hullerne så møtrik oppe i vangen bliver fastgjort.
Skru den den gamle bolt ud med en rørtang mens det stadig er lunt efter svejsningen.
Slip dine svejsninger plant med vangen og rustbeskyt.
Du skal jo så bare bruge en ny bolt :)

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 21. Februar 2016, 22:49 »
Citér
e4 skrev:
Skær bolten over, når du så har fået afmonteret forbro borer du 2 eller flere 5mm huller lige klods op ad den gamle bolt, derefter svejser du i hullerne så møtrik oppe i vangen bliver fastgjort.
Skru den den gamle bolt ud med en rørtang mens det stadig er lunt efter svejsningen.
Slip dine svejsninger plant med vangen og rustbeskyt.
Du skal jo så bare bruge en ny bolt :)

Det du skriver har jeg også gjort   , men jeg har efter jeg har punktsvejset møtrikken  skåret bolten af oppe ved vangen  og så boret hul i enden og skruet stumpen den helt op så den falder ind i vangen   så skal jeg ikke kæmpe med de 15mm overskydende  gevind  der er rusten og ødelægge gevindet i møtrikken   på vej ud    den stump gør ingen skade derinde

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 21. Februar 2016, 22:50 »
Det var sgu snedigt e4, super smart trick.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002