Forfatter Emne: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm  (Læst 2416 gange)

Cooper mkIII

  • Gæst
Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Dato: 28. Februar 2016, 08:22 »
Motor ikon lyser i instrumenbord.
406 2.2 2002.
Har haft computer på obd stikket. Den kommer med fejl på ledningsbrud indsprøjtnings dyse 1.
Samt banke censor.
Skiftet dyse 1 hvilket hjalp ca. en uges tid. Efter dette er den blevet ringere
Når bilen er helt kold kører den fint lige ind til jeg slukker den. når jeg starter den op igen mangler der en cylinder. der er ingen foreskel om jeg kører 5 eller 100 km.
Jeg har også fået alarm i infopanel på pollution alarm katalysator.:@
« Senest Redigeret: 28. Februar 2016, 08:24 af Cooper mkIII »

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #1 Dato: 28. Februar 2016, 12:22 »
Hvilken tester er der blevet brugt
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Cooper mkIII

  • Gæst
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #2 Dato: 28. Februar 2016, 13:14 »
Citér
pug407aut skrev:
Hvilken tester er der blevet brugt


Ved det ikke. Har en kammerat der har et værksted. Hånholdt model til 45000 + mormor

Cooper mkIII

  • Gæst
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #3 Dato: 28. Februar 2016, 13:17 »
Citér
Cooper mkIII skrev:
Citér
pug407aut skrev:
Hvilken tester er der blevet brugt


Ved det ikke. Har en kammerat der har et værksted. Hånholdt model til 45000 + mormor


mega macs 42. hedder hans tester
« Senest Redigeret: 28. Februar 2016, 13:20 af Cooper mkIII »

406st

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 582
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #4 Dato: 28. Februar 2016, 13:53 »
Er ikke specialist, men hvis du har et ledningsbrud nytter det næppe at skifte dyse. Måske bøjningen på ledningen efter skift af dyse har bevirket, at dysen har får korrekt spænding. Prøvet at lirke med ledningen til dysen?
PP2000-tester er nr 1.
VH
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

Cooper mkIII

  • Gæst
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #5 Dato: 28. Februar 2016, 16:06 »
Citér
406st skrev:
Er ikke specialist, men hvis du har et ledningsbrud nytter det næppe at skifte dyse. Måske bøjningen på ledningen efter skift af dyse har bevirket, at dysen har får korrekt spænding. Prøvet at lirke med ledningen til dysen?
PP2000-tester er nr 1.
VH

Har rodet med ledningerne. Jeg kan ikke fremprovokere noget hverken når den kører på 3 eller 4 cylinder.

Cooper mkIII

  • Gæst
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #6 Dato: 25. Marts 2016, 12:01 »
Har fundet ud af at ledninger til banke sencor var revet ud af stikket. Der er to ledninger, ved ikke om de kunne sættes forkert på  så har prøvet på begge måder uden det har ændret noget.
har ikke haft resat computer efter dette.

Nu kommer info panelet med antipoloution error catalysator. kom før jeg satte lednnger på banke censor.

har lodet ny ledning til insprøjtnings dyse 1 samt lodet alle ledninger der går til dyserne om (de var limet fra fabrikken).

e4

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #7 Dato: 25. Marts 2016, 19:43 »
Du er bevidst om, at dyse nr 1 er den tættest på gearkassen?

Cooper mkIII

  • Gæst
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #8 Dato: 26. Marts 2016, 12:21 »
Fedt jeg havde bildt mig selv ind det var modsat svinghjul.
Så må jeg se om jeg har gemt den dyse jeg skiftede.

Takker.

Cooper mkIII

  • Gæst
RE: Kører på 3 cylinder når den bliver startet fra varm
« Svar #9 Dato: 14. April 2016, 08:43 »
Citér
Cooper mkIII skrev:
Fedt jeg havde bildt mig selv ind det var modsat svinghjul.
Så må jeg se om jeg har gemt den dyse jeg skiftede.

Takker.


Min mekaniker der er gammel rotte i faget sagde at det er barne lærdom at cylinder 1 sidder ved remhjulene.
Både han og jeg er blevet klogere.
Har skiftet dyse på den rigtige cylinder 1 og alt ok nu.:):):)