Skal gøre en lang historie kort.....
Sidste sommer havde min 407 1,6 HDI en lille periode med at den satte fejl P0069 ( map-barometertrykskorrelation ), kunne hver gang slette den, men det forsvandt af sig selv efter en uges tid.
Igår kom der så en motorfejl og udlæste fejlen til P0069 igen, kunne igen slette uden problemer, idag da jeg er næsten hjemme kom der så motorfejl igen, men en ny en, P0238 ( Turbocharger Boost Sensor A Circuit High )
Prøvede at tage stikket af tryksensor, starte motor for at se hvad fejlkode der ville komme og det er P0238, men om andet kan spille ind ?
Nogen der har et bud hvad disse 2 fejl kan dække over ? denne gang skal skidtet laves, da vi snart tøffer på ferie, kan det være et begyndende stoppet partikelfilter, både igår og idag kom fejlen da den begyndte at regenere. min tester ( en DELPHI ) siger af modtrykket i filteret er på 4mbar i tomgang, jeg ved at det har haft ligget på 0 mbar, så lidt er det steget, får først en lexia om en uges tid, så kan ikke se filterets tilstand pt.
Nogen bud