Lige en lille opfølgning på problembilen, det viste sig jeg faktisk havde set bilen før, da forrige ejer havde problemer, batteriet var faldet sammen, og efter montering af nyt, kunne den ikke starte og havde alle mulige fejl, som jeg desværre ikke kunne hjælpe med. Hvad der er sket med bilen i mellemtiden står uklart, men bilen kunne i det mindste køre. Jeg startede med låsen, der hvor man kan vælge mellem alm eller superlåsning stod der bare en række spørgsmålstegn, her kodede jeg alm låsning, og så virkede både loftlys og centrallås. Det næste var hastighedsalarmen der var sat til 120 km, den satte jeg på 255 som er fabriksindstillingen (så løber man nok heller ikke i den på en 1.6 benzin)
Det næste var kørelys der var slået fra, i stedet var automatisk lygtetænding slået til. Andre funktioner som foldetag og styrtbøjler (CC modeller) alarm, dieseladditiv elektrisk indfoldelige sidespejle, køreskolemodul og en række andre ting var også aktiveret, så her kan man virkelig snakke om rod i programmeringen.
Jeg tror jeg fik rettet alle de fejl der er at se ved alm brug, og så fik han lige en fartpilot med oven i hatten, og hvis der stadig skulle forekomme problemer med bilen, er der kun et par kilometer at køre, så må vi se på den igen.
Holt