I dag er det tilladt at lave én samling på de langsgående bremserør, så man ikke behøver at skifte hele vejen frem til abs pumpen. Jeg har ikke prøvet det på en 406, men på en 307 kunne vi nøjes med at løsne tanken og sænke den omkring 5 cm. Jeg købte et stykke kobberrør hos den lokale bremsemand, jeg fik den lidt længere end nødvendig, og fik ham til at krave den ene ende op, så den passede i bag, og nu starter religionskrigen måske, for i den anden ende samlede jeg rørene med skæreringsfittings, også købt hos omtalte bremsemand, og godkendt til formålet, så er det let bare at save rørene over og samle dem uden opkravning. Et godt tip er at klemme røret sammen lige bag hvor du vil lave samlingen, så kan du fjerne det gamle rør uden bilen taber bremsevæske. Hvis du nu gør alt andet klar, og fylder beholderen helt med bremsevæske inden du saver den sammenklemte ende af, kan du måske undgå at skulle have en tester på bilen for at udlufte abs pumpen, det skal du nemlig hvis beholderen løber tør. Et stykke husholdningsfilm over hullet i beholderen må også sænke hastigheden væsken løber ud med.
Holt