Hej
På min ellers skønne, nyindkøbte 406'er kører kølerblæseren konstant på højeste trin fra motoren startes til ca. 10 sek. efter den er stoppet.
Bilen er en 406 2.0 HDI (107 HK) fra okt. 2003. (Der er væsentligt flere slanger og ledninger end i min gamle fra 1999, selvom det var samme motor og også faceliftet udgave, dog uden partikelfilter.)
Først lige en beskrivelse af, hvad jeg har prøvet:
- AC virker, og det gør ingen forskel om det er slået til eller ej
- Jeg har tjekket relæerne, der sidder mellem forskærmen og batteriet, og de virker alle fire (tre i en sort boks og et i et gråt hylster, og de tre sikringer er intakte)
- Temperaturmåleren i instrumentbordet stiger jævnt og standser o. 90 grader, så det tyder ikke umiddelbart på, at det er temperaturføleren, det er galt med. Den er også ren og tør.
Så et par spørgsmål:
- Så vidt jeg kan se, sidder der kun én temperaturføler i motorrummet, men det stemmer måske ikke? Jeg kender kun til den, der sidder på siden af termostathuset. Er der andre? (Bilen har også olietemperaturmåler og den opfører sig også normalt, og den må selvfølgelig også have en føler siddende et sted, men om den har noget med blæseren at gøre ved jeg ikke).
- Sidder der andre relæer end de fire ved batteriet? Der er ikke nogen relæer ved siden af selve blæseren, sådan som det var på min gamle 406'er fra 1999.
- Jeg har set, at det kan være elektronikken i selve blæseren. (
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=8553&pid=29052#post_29052). Hvordan tjekker man det?
- Mon nogen ligger inde med et diagram over kølerblæser-systemet? (Jeg har Haynes Manual, men den dækker kun indtil årg. 2002).
Mvh Peter
PS. Tak for et dejligt forum. Jeg har fået en del hjælp herinde de seneste ca. 5 år, hvor jeg har kørt Peugeot. For første gang var der et spørgsmål, jeg ikke lige fandt svar på i en gammel tråd, og så måtte jeg oprette mig som bruger