Nu har jeg så erfaret hvad der var årsag til skrabelyden. Det var tandremmen som ikke var stram, det viste sig da den missede et par tænder, som kostede motoren livet
Sagen kort:
I 2015 fik jeg skiftet remmen hos værksted Q. Da jeg var til service hos Peugeot i foråret i år, sagde de "Dem der har skiftet tandremmen har ikke fået pakdåsen tæt, så der er noget oliespild, det kan give problemer i forhold til syn"
Så jeg kørte til værksted Q og sagde "Nu må i sgu hjælpe mig, jeg vil ikke have problemer med at få bilen synet pga. det oliespild".
Jeg ved ikke hvad de gjorde ved det, tørrede det af...
Da bilen gik død fik jeg slæbt den hen til værksted Q som sagde at remmen havde givet sig pga olien som var løbet ind til den.
Jeg spurgte hvorfor de ikke havde lavdet det ordentligt, men de sagde at de ikke have noget med oliespildet at gøre da den utættepakdåse ikke var en del af tandremsskiftet.
Så jeg ville lige viderebringe min oplevelse, hvis den kan sparre andre for den oplevelse.
Så hvis bilen har en skrabende lyd, og selv om det kun er de første minutter ved kold start i koldt vejr, så få checket om tandremmen er stram, da det er er rigtigt surt, at skulle af med 20K, for at få en anden motor lagt i....