Forfatter Emne: 206 motor problemer  (Læst 3132 gange)

Preuss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
206 motor problemer
« Dato: 11. Marts 2018, 14:05 »
Hej Peugeot eksperter,

Min søns Peugeot 206 1.6 S16 gik pludselig ikke på alle cylindre og i løbet af kort tid kunne den slet ikke starte. Da jeg fik kigget på den var tændbroen revnet og jeg kunne se, at stelledningen til gearkassen (grøn/gul) havde været meget varm og sikring 15 i motorrummet (30A) var gået. Vi satte en ny tændbro på, skiftede sikring og så startede bilen igen, men gik kun på 2-3 cylindre. Efter 1-2 minutter lød der et knæk og efter kort fejlsøgning var også den nye tændspole revnet.
Jeg har skilt ledningsnettet ad og der er ingen smeltede ledninger - ud over stelledningen, så jeg er lidt på bar bund.

Har udlæst gældende fejlkoder med ELM 327

P0135 O2 sensor heater circuit
P0141 O2 sensor heater circuit
P0341 Camshaft position sensor "A" Circuit range /Performance

Begge Lambda sonder har 8-9 ohm på heater kredsløbet, så jeg tror umiddelbart ikke på at fejlen skal findes her.
 
Er der nogle kvalificerede forslag til årsagen?


Mvh
Lars
« Senest Redigeret: 11. Marts 2018, 15:05 af Preuss »

MJeppesen24

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA?view_as=subscriber
  • By: Odense
RE: 206 motor problemer
« Svar #1 Dato: 11. Marts 2018, 17:41 »
Har du udmåldt krumtaps sensoren ?
Udstyr : PP2000 - LEXIA3 - DIAGBOX - TB007

Har mulighed for udlæsning,kodning & skæring af nøgler på fyn.

Min YouTube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA/featured

[

Preuss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 motor problemer
« Svar #2 Dato: 11. Marts 2018, 18:26 »
Ja, den har 406 ohm og giver en spænding, når jeg fører en jernnøgle forbi. Det må vel også være OK.
Den supplerer nu med en P1336 fejlkode (fejltænding ?)
Det skal også siges, at der også er forureningsfejl i displayet i bilen.

MJeppesen24

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA?view_as=subscriber
  • By: Odense
RE: 206 motor problemer
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2018, 19:23 »
umiddelbart lyder den til at være fin.
Den vil melde forureningsfejl, pga. de fejl bilen har.

Hvad med stel forbindelserne på ecu´en ?
lambdasonderne for deres stel derfra
Udstyr : PP2000 - LEXIA3 - DIAGBOX - TB007

Har mulighed for udlæsning,kodning & skæring af nøgler på fyn.

Min YouTube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA/featured

[

Preuss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 motor problemer
« Svar #4 Dato: 11. Marts 2018, 19:30 »
Det lyder som en mulighed. Hvor sidder stelforbindelsen til ECU'en?

MJeppesen24

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA?view_as=subscriber
  • By: Odense
RE: 206 motor problemer
« Svar #5 Dato: 11. Marts 2018, 20:13 »
Udstyr : PP2000 - LEXIA3 - DIAGBOX - TB007

Har mulighed for udlæsning,kodning & skæring af nøgler på fyn.

Min YouTube Kanal https://www.youtube.com/channel/UCWq1uXpc9chgaFQDw0f9tsA/featured

[

Preuss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 206 motor problemer
« Svar #6 Dato: 11. Marts 2018, 21:33 »
Tak for det. Umiddelbart ser det jo ud til, at stelforbindelsen er den gul/grønne, som har været varm. Hvis det er tilfældet, er der forbindelse. Jeg checker lige i morgen, om der er stel på lambdasonderne.