Mit første opslag starter med en lidt kedelig fejl...
Jeg har en 508 2,0hdi 163hk fra 2011 der er chippet(Landberg fil), dette kørte også fint den første måneds tid.
Derefter begyndte den at melde fejl på at maks ladetryk er overskredet (dette sker ved 2bar, og bilen er progrmmeret til ca 1,65bar (std. skulle være 1,1bar)) Landberg tror måske det er for stort modtryk i dpf der kan være skyld i det(km stand ca 185.000). Lige inden jeg så skifter det når den også af melde fejl på det. modtrykket er efter udskiftning ok, men fejlen er der stadig..
Jeg har efterfølgende skiftet:
turbo tryks ventil(solenoid) og MAP sensor - dette hjalp heller ikke..
derefter renser jeg så vnt'en i turboen(afmonteret og helt adskilt (km ca. 200.000)) dette hjælper på kørbarheden ved lave omdr. men fejlen er der fandme endnu....
Jeg oplever også engang imellem en del turbotøven ved gear skift.
Der er lavet egr-off sammen med tuningen, men ikke sat nogen blindplade i, kan dette være skyld i problemet, hvis den måske kan stå lidt åben?? kan høre at den kører engang imellem når jeg slukker bilen.
Er der nogle der har oplevet noget lignende? eller har et bud på problemet?
Eller generelt bare har mega dårlig erfaring med at obd tune sådan en bil?
VH. en ellers meget glad Peugeot 508 bruger