Hej alle.
Skulle køre en længere tur på omkring 60 km med børn, kone og fuld oppakning. Efter omkring 40 km smider den 3 forskellige fejl på computere, og går i nødprogram. Da det skete lige inden storbæltsbroen blev jeg nødt til at fortsætte. Jeg havde tjekket olie, så da jeg var sikker på det ikke var det, valgte jeg at køre hele vejen til destinationen, da jeg ikke regnede med at den ville komme igang igen hvis jeg kom ned i tomgang, og det ville ikke være så fedt at holde i nødsporet med baby osv.
Vi nåede lige akkurat destinationen, og bilen kunne desværre ikke køre længere. Bilen kan nu ikke længere starte mere end et sekunds tid, så dør den, og vil ikke starte igen.
Bilen står nu på mit eget værksted, og har sat amatør tester på som viser fejlkoden p0192.
Bilen har tidligere haft en smule tøven i 6 gear på motorvej hvor jeg også satte tester på, og den viste noget fejl ved indsprøjtningsdyse 1. Jeg valgte derfor inden turen at give den dobbeltdosis belladd, og derefter fylde tanken helt op.
Jeg står nu lidt i dilemma, om jeg skal skifte FRP sensor, brændstoffilter, partikelfilter, eller bare køre den på værksted? Vi er afhængige af bilen, men ikke i sådan en grad at den ikke kan tåle et par uger i sygesengen, og så er det nu meget spændende at løse problemerne selv og spare lidt penge:-)
Motoren er en 1.6 e-Hdi. Stelnummer er: VF38E9HR8BL083032