Forfatter Emne: motor styring peugeot 306  (Læst 1984 gange)

killerboy

• Gæst
motor styring peugeot 306
« Dato: 18. Januar 2007, 18:12 »
Jeg har en 1.6 306 fra 1994.

Den har en elendig historie.
I august 2006 skulle den til syn. Den dumpede på forurening, Aplus sagde det
måske var Lambdasonden. Jeg skaffede en brugt og ombyttede
den. Jeg er arbejdsløs, så no Mekker endnu...
Men den dumpede alligevel til omsyn.
Altså. Sonden var sikkert god nok. Så sendte jeg den til mekanikeren
og de udskiftede tændrør, udstødningsrør, og satte en ny Lambdasonde i, sagde god for den, og den dumpede til omsyn.... Nu er en måned gået, så
den skal til et NYT syn. Jeg brokker mig til Peugeot Brøndeerslev, at de
er nogle tåber der ikke kan fixe noget... Så udskifter de Katalysatoren,
og jeg, privat, får strammet ventilerne op, skiftet luftfilter, benzinfilter
og oliefilter, og...... DEN DUMBER IGEN!!! På forurening....

Dagen efter kyler jeg den i hovedet på Peugeot og siger de bare har at beholde den til den er fixet. Og "fryde mig et vust sted" de kører den til syn, og den dumber, hæhæ...
Men hvad sker der så? Tja. De "lister" den gennem syn ved at tage den på et andet synssted i stedet. Og der går den gennem synet... Så nu har jeg en "legal" forurenende bil der stadig kører elendig, og er tørstig.
Efter 2.5 måneders forsøg kom de frem til at det måske var computeren der har et problem i min bil... de havde udlæst den går i fed blanding ved 2500 RPM.
Jeg overvejede mange gange at klage til forbrugernævnet....

Så nu spørger jeg:
Hvis min bil "bøvser" i tomgang, ikke kan tage fuld gas uden at gå ned i omdrejninger, og i øvrigt kører 9 km. på en litter, og oser hvid røg når den er blevet varm... Hvad så? Jeg er elektroniktekniker og mener det er fordi bilen konstant er i nødprogram.
Nogen gode råd til hvad man kan checke?
Måden den fejler til synet er at den i 5 sek. er ok. Så går den op på 6% Co2, og kører øjeblikket efter ned på 0.03 %. Den kører i den cyklus med 5 Sec. interval når speederen holdes ved 2500 RPM. Slippes speederen begynder den så at køre ustabil.