Hej Peugeot Folkens.
Håber i kan hjælpe.
Fruens ellers altid rare 207HDI fra 2006 skulle i dag have lidt kærlighed med et olieskift.
Da jeg trak oliepinden op manglede den nederste del....
Da jeg ikke var sikker på om resten kunne komme til at lave ballade i bundkaret, besluttede jeg mig for at tage bundkaret af og fjerne resten.
Da bundkaret er afmont. finder jeg ud af at oliesien også skal af for at få stumpen ud, men det var heller ikke et problem.
Oliesi genmont, bundkar mont, oliefilter skiftet, olie påfyldt.
Så starter balladen.
Skidtet vil ikke starte.
Masser af strøm og starter løber super afsted, men "ingen gnist" hvis i forstår.
Så lægger jeg mærke til at den skriver Economy Mode (EM), men det har den altid gjort når der har været en grund til det.
På med en stor lader, vent 10 min, samme resultat.
Det mærkelige er at når jeg sætter tænding på kommer EM og efter et par sek. bliver displayet sort.
Dette er selv om at der er lader på og/eller et ekstra batteri.
Mere mærkelig er at hvis man lader den stå lidt med lader på, og sætter tænding på, og så kommer EM og så sætter parkeringslys på, så går tankmåler på NUL.
Har tjekket sikringer med multimeter i både motorrum og kabine uden held.
Har googlet diverse steder og også prøvet med +pol afmont. vent 10min. +pol på vent min.1 min, arm ind gennem vindue og prøve af starte, INGEN held.
Hvad hedde kan der være galt.
Har kontrolleret alle de ledninger som jeg mener jeg kan have rykket på, men intet fundet.
Er der en rød tråd i dette?
Har prøvet begge nøgler også...
Har desværre ingen tester.
Håber i kan hjælpe.
VH Carsten.
Bil 207Hdi 109hk
Årgang 2006
km 252t