Du har vel ikke brugt el eller luftnøgle til de øverste møtrikker da du skiftede tårnlejer, jeg har engang set en 207 hvor stempelstangen i fjederbenet var blevet skruet ud af stemplet, man skal altid holde kontra med en torx nøgle i stempelstangen under demontage. Ellers ville jeg koncentrere mig om bagenden, en mekaniker forklarede mig engang at det er baghjulene der styrer bilen forstået sådan at bare en smule slør i føringen af baghjulene har en meget stor effekt på bilens stabilitet.
Holt
Lige præcis - bilen kører i samme retning som baghjulene! :-) Is-/glatkørsel er en kapitel for sig.
Ja, bøsninger i bagtøjet kunne godt give de nævnte symptomer, men hvis det er opstået efter fortøjet har været adskilt, så er det nærliggende at tro, at noget er samlet forkert. Det du skriver med at tingene er forsøgt vendt begge veje, lyder ikke som om tingene er helt kontrol.
Defekte støddæmpere kan også give sejlende kørsel, når du kører over ujævnheder. Prøv at trykke støddæmperne kraftigt sammen. Fronten skal trykkes ned, gå op og dernæst stabilisere sig - hvis den bliver ved med at gynge, så er støddæmperen færdig - gentages i den anden side. Dette er en grovtest!
Udskiftning af støddæmpere, er samme operation som når du skifter tårnlejer.