Forfatter Emne: Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl  (Læst 1493 gange)

Michael66

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl
« Dato: 01. April 2024, 17:31 »
Hmmm
Bilen melder fejl i display på katalysator. Læste lidt på nettet og de kan jo være mange ting. Pillede tændrør ud !!! 2 af dem var fuld af olie (ventil dækselpakning?) desuden sad tændningsbroen kun med den midterste bolt (manglede 2 stk). Da jeg tog tændrørene ud opdagede jeg et lille rør ca 3-4 cm langt 2 af dem sad fast, de 2 andre kunne jeg pille ud med fingrene?? det var også der hvor der var olie på tændrør.
Så det jeg vil vide inden jeg skifter kat. kan man sætte nye af disse rør i? er der en pakning? og hvad hedder de? og hvor kan jeg købe de 2 bolte der mangler?
Hjælp
206 1,4, aut. 3 dørs 2002

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
Sv: Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl
« Svar #1 Dato: 03. April 2024, 16:37 »
Her gælder det gamle ordsprog "et billede siger mere end 1000 ord" jeg har haft 307 med den gamle 2,0 benzin, og har stadig en 307 med den "nye" 2,0 benzin, og jeg kan ikke genkende de omtalte rør. Jeg er ret sikker på at boltene er almindelige metriske, jeg vil gætte på M4 eller M5 ud fra hukommelse, sådan nogen kan man finde i jem & fix med krydskærv ellers har thansen små pakker med unbraco hoved for 19,95 pr pakke.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Peugeot 307 2,0 benzin katalysator fejl
« Svar #2 Dato: 03. April 2024, 22:28 »
Jeg mener, at omtalte bolte er M6, men køb dem hos Peugeot. De originale bolte ruster ikke og sætter sig ikke fast i aluminiummet som "almindelige bolte fra reolen" kan finde på.

Inden du begynder at udskifte din katalysator, så få fejlsøgt på bilen. I øvrigt er det absolut ikke bare lige, at udskifte katalysatoren på sådan en bil, så spar penge og tid ved at få fejlsøgt korrekt. Man skal sjældent rette sig efter fejlmeddelelser i bilens display - det er typiske blot symptomer, ikke årsagen.

Det kunne jo være en reguleringssonde (lambda-sonde før kat.) der sender forkerte signaler, hvorved den pøser benzin ind - eller diagnosticeringssonden (lambdasonden efter kat.) der melder forkerte signaler til motorstyringen.... måske defekte benzindyser, defekte tændrør osv.

Din bil, det er helt op til dig hvordan vil gribe udfordringen op, herunder om du vil købe dig til kvalificeret hjælp  :D