Forfatter Emne: COM 2000 - defekt "blink"-ophør når man retter op.  (Læst 4681 gange)

406st

• Hero Member
    • Vis profil
COM 2000 - defekt "blink"-ophør når man retter op.
« Dato: 31. Januar 2025, 14:18 »
Hej,

Har en klassisk udfordring med en blød blink-arm.
Hvad værre er, blink ophører ikke, når man har drejet og retter op.
Er udfordringen mon blot den lille fjeder i bunden af armen eller kan årsagen ligger inde i centrum af Com-enheden?

Tænker mange andre har oplevet lignende. På YouTube er det især den “bløde” fjeder i den lille hvide enhed i bunden af armen, der nævnes.

Vh
« Senest Redigeret: 31. Januar 2025, 15:22 af Christian Jensen - Webmaster »
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

SR

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: COM 2000 - defekt "blink"-ophør når man retter op.
« Svar #1 Dato: 31. Januar 2025, 14:42 »
Hvis du aflæser nummeret på ratmodulet, vil du formentlig kunne finde både fjeder og arm på Ebay.
« Senest Redigeret: 31. Januar 2025, 15:22 af Christian Jensen - Webmaster »

406st

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 31. Januar 2025, 18:20 »
Hvis du aflæser nummeret på ratmodulet, vil du formentlig kunne finde både fjeder og arm på Ebay.
[/Tak for dit svar - spørgsmålet er, hvad der præcist løser problemet med at blinket ikke slår fra, når bilen rettes op igen.
Jeg mindes at Holt en gang skrev i et indlæg, at han havde byttet fjederen på blinklys-armen med den til viskerarmen. Der nævnes også en løsning med en svamp på YouTube, men mit hovedproblem er som sagt at blinklyset ikke slår fra, og det kan jeg ikke lige få til at passe med den fjeder, der bestemmer armens modstand melllem blink og ikke-blink]
406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.

John Høj

• Full Member
    • Vis profil
  • By: Idestrup
« Svar #3 Dato: 01. Februar 2025, 17:34 »
Så er der vel brækket noget af den mekaniske del af armen som skal udløse returnering til midterstand af armen. I det tilfælde, så er det " byt til nyt ".
Peugeot 107 årgang 2013
Citröen C4 1,6 e-hdi årgang 2011

406st

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 13. Februar 2025, 19:19 »
Det kunne tyde på det.

Jeg satte en anden enhed i og her virker blink-armens “ophør”-funktion.
Den nye enhed havde i øvrigt den velkendte fejl med slidt fjeder-tap. Byttede de to fjeder-tappe rundt og alt fungerer fint.
406 Pack st.car