Forfatter Emne: Tandrem's spørgsmål  (Læst 2075 gange)

thecelt

• Gæst
Tandrem's spørgsmål
« Dato: 15. September 2007, 09:26 »
Hej,

Så har jeg lige skiftet fra Alfa 156 til en Peugeot 407 2,0 Statiopncar. Dejlig bil - har dog kun haft den fra igår - fredag.

Bilen har kørt 130.000 og har IKKE fået skiftet tandrem, som servicebogen foreskriver ved 120.000. Jeg kan desværre først få en tid på mandag kl. 12. Jeg bor i Odense og arbejde i Kolding og skal arbejde både idag (lørdag) og søndag. Dvs. ca. 400 km. i alt, inden jeg kan få skiftet tandremmen. Bør jeg være nervøs, meget nervøs, eller slet ikke nervøs?

Tænker her på, hvor gode Peugeots tandremme er? Bilen har stort set kun kørt motorvejs kørsel, og ikke stop og kør kørsel i byer. Betyder det noget?

Håber nogen kan hjælpe et nyt-medlem og ny ejer af en dejlig bil.

zapped

• Gæst
RE: Tandrem's spørgsmål
« Svar #1 Dato: 15. September 2007, 11:38 »
ahh kør du bare emd ro i sinde.

Lad være at træk koger osv men det skal du jo aldrig gøre hvis du passer på din bil.

thecelt

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15. September 2007, 12:20 »
Jeg er nu ikke typen der gør den slags, så den bliver ikke noget problem at lade vær'.

Men jeg håber da den holder - baaaare indtil mandag kl. 12

thecelt

• Gæst
« Svar #3 Dato: 17. September 2007, 19:45 »
Yes. Den holdt sku - heldigvis.

Den gamle tandrem så ellers rigtig fin ud. Gjorde slet ikke tegn til at gå i stykker. Men ny tandrem, vampumpe, medløberhjul osv. er nu skiftet..

Dejligt, at køre uden at skulle have det hængende og være nervøs :-)

JR Peu406geot

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17. September 2007, 23:55 »
Lad os lige høre hvad du gav for det, har selv lige været turen igennem, men lavede det selv efter at have hørt priserne :|

thecelt

• Gæst
« Svar #5 Dato: 18. September 2007, 08:50 »
Jamen jeg gav kun 1500 kr. for skiftet. + 470 for en vandpumpe.
Så alt i alt 1970 kr.

Jeg havde dog selv remmen og medløberhjulene..

Men det er billigt. Det er ved Alfa-Tech (mekonomen værksted) i Assens på Fyn, hvis nogen kender ham??

SUPER service, billige priser, gratis kaffe, og så kommer man med ind på værkstedet hvor Henrik forklarer hvad han gør, og hvorfor og hvorledes :-)

Han klarer et service til mellem 1500-2000. Hvilket de tager 4100 kr. for ved Peugeot - for nøjagtig det sammen... hmmm....

Men kan varmt anbefale Henrik.