Forfatter Emne: Peugeot 406 HDI el problem  (Læst 1420 gange)

PWH

• Gæst
Peugeot 406 HDI el problem
« Dato: 24. Marts 2008, 10:43 »
Ja, overskriften kommer vel ikke som den store overraskelse for peugeot ejere, men har haft en fejl to gange som jeg simpelthen ikke kan gennemskue. Kom kørende i Tyskland med trailer med ca. 90 km/t på motorvejen, og pludselig  blev lyset i instrumentbordet meget svagt (gik næsten ud) i ca 2 sekunder, der kom tre bip (ligesom hvis man trækker håndbremsen imens man kører) og STOP lampen lyste i 1 sekund. Det hele tog som sagt de to sekunder, og der var ellers intet at mærke på bilen. Der var ingen andre lamper end STOP lampen der lyste, og derefter kørte jeg små 1000 km før præcis det samme skete igen. Motoren satte ikke ud og kørte/trak som den skulle. Begge gange skete det med ca. 90 km/t ligeud af motorvejen. Ikke noget med vognbaneskift, acceleration eller lign. Har kun oplevet det de to gange, og begge gange med trailer på en 1600 km køretur.

En anden lille ting: her den anden dag da bilen skulle starte stod der "engine immobiliser fault" og lampen med nøglen lyste. Jeg hev nøglen ud, og satte den i igen, hvorefter bilen startede. Er det batterier der skal skiftes i fjernbetjeningen???

Evt. nogle gode bud på disse ting?