Jeg selv en 205 1,1 1987 med pandekagemotor (fæles olie og ligger på skrå)
det jeg har oplevet er at man skal holde øje med bunden over den bagerste del af lydpotten (selve potten) der ruster gulv og tværvanger, pga af at varmen får rustbeskyttelsen til at fordampe, det er næsten sådan at du skal have potten af for at kunne se det
og så ruster fordørene meget nemt, pga den dårlige vand liste der er ved vinduet, men der kan man jo finde en dør til en nyere model hos en hugger, da næsten modeller passer dører
hvis der er start problemer kan det skyldes at den lille ledning der går fra tændings conputer til strøm fordeleren er knækket inde under isoleringen, det viser sig ved at så starter den, så starter den ikke, og nogle gange sætter den pludselig ud,
skifter du lejer og du ikke spænder dem op med det rette moment så går lejet efter nogle 1000 km, (du kan se moment i Haynes rep. manual) husk at selv værksteder kan ødelægge dem sådan, når de skifter bremser
i ovrigt har de en tendens til at klikke i ventilerne, det har jeg med held afhjulpet med Swedoil og ikke nok med de gik motoren væsentlig bedre med mindre brændstofforbrug bagefter, så de 150 kr er lynhurtigt tjent hjem, husk at lave motorens med en olierengøre først, så nyt ole -1 liter (bruges af Swedolien) og nyt oliefilter
min har kørt 20000 stiden da og ventilerne klikker stadigvæk ikke
jeg mener at den skulle have swedoil hver anden skift eller ved 40000 km
man skal også huske at fuge bagruden med silikone så der ikke opstår rust omkring gummilisten, gør også det ved forruden hvis den er løs