Forfatter Emne: 407 SW 2.2 Rust i dørbeslag  (Læst 1566 gange)

monimoni

• Newbie
  • *
    • Vis profil
407 SW 2.2 Rust i dørbeslag
« Dato: 29. Marts 2008, 14:26 »
Jeg er den glade ejer af en 407 sw 2.2 fra 12/2005
I oktober 2007 fik jeg udskiftet alle dørbeslag - da de var rustne. Når man ser nærmere på beslagene kan man se at forkromningen er en såkaldt "kinakrom" der er kendetegnet ved at være en meget tynd forkromning.
Jeg har netop opdaget at de igen var rustne og henvendte mig derfor hos min lokale peugeot forhandler (svendborg) - men her måtte jeg gå forgæves da man meddelte mig at "man kun skifter indenfor den oprindelige 2 årige periode" - og ikke, som jeg ellers mener købeloven foreskriver - indenfor 2 år efter oprindelig udskiftning eller reparation.
Jeg har rettet en skriftlig klage til direktøren for CAL Automobiler med en kopi til eftermarkedschefen - og har bedt om at få deres beslutning på skrift - for så efterfølgende at overgive sagen til forbrugerklagenævnet.

Andre med lignende problemer?:|
« Senest Redigeret: 03. April 2008, 00:06 af monimoni »
Nu  308 2014 1.6 Blue e-HDi 6 trins
Før 407 2005 2.2 SW haft i 9 år - 135.000 km

Dieselfreak

• Gæst
RE: 407 SW 2.2 Rust i dørbeslag
« Svar #1 Dato: 29. Marts 2008, 17:21 »
Jeg har heldigvis ikke selv stået i din situation men jeg syntes det er rigtig godt at du bare ikke accpetere deres søforklaringer. Vi skal vise peugeot at de altså ikke bare kan sælge en bil og derefter er alt på eget ansvar og egen regning. Meld endelig tilbage når du får et svar fra forhandleren.

Tubesnake

• Gæst
« Svar #2 Dato: 30. Marts 2008, 21:58 »
Hvis du er medlem af FDM, så indrag dem også.
Jeg tror helt sikkert de vil hjælpe i sådan en sag !

monimoni

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 03. April 2008, 00:09 »
Citér
monimoni skrev:
Jeg er den glade ejer af en 407 sw 2.2 fra 12/2005
I oktober 2007 fik jeg udskiftet alle dørbeslag - da de var rustne. Når man ser nærmere på beslagene kan man se at forkromningen er en såkaldt "kinakrom" der er kendetegnet ved at være en meget tynd forkromning.
Jeg har netop opdaget at de igen var rustne og henvendte mig derfor hos min lokale peugeot forhandler (svendborg) - men her måtte jeg gå forgæves da man meddelte mig at "man kun skifter indenfor den oprindelige 2 årige periode" - og ikke, som jeg ellers mener købeloven foreskriver - indenfor 2 år efter oprindelig udskiftning eller reparation.
Jeg har rettet en skriftlig klage til direktøren for CAL Automobiler med en kopi til eftermarkedschefen - og har bedt om at få deres beslutning på skrift - for så efterfølgende at overgive sagen til forbrugerklagenævnet.

Andre med lignende problemer?:|

2 dage efter blev jeg ringet op af eftermarkedschefen. Han bekræftede at have modtaget mit brev - og at han havde besluttet at jeg skulle have 4 nye beslag - fordi jeg var kunde. Jeg udtrykte naturligvis min tilfredshed med hans valg.
Nu  308 2014 1.6 Blue e-HDi 6 trins
Før 407 2005 2.2 SW haft i 9 år - 135.000 km