Forfatter Emne: 307 Airvan køler larmer  (Læst 1816 gange)

Gert307air

• Gæst
307 Airvan køler larmer
« Dato: 01. Maj 2008, 11:10 »
Jeg har en Airvan HDi 1,6 109 HK fra 2004 og fra starten har bilen altid larmet temmelig meget. Det er køleren, der står og tæsker derudaf. Dette gør sig også gældende selv når jeg bare kører en lille tur på et par minutter, så står den og larmer i ca. 10-15 minutter. Jeg har talt med Peugoet om det gennem alle årene, men de siger at sådan er denne HDi-motor.  Jeg har dog ikke hørt andre gøre det samme, men kan dette være rigtigt??

Dieselfreak

• Gæst
RE: 307 Airvan køler larmer
« Svar #1 Dato: 01. Maj 2008, 16:33 »
Hvordan kan en køler larme? Mener du blæseren eller...?

Gert307air

• Gæst
« Svar #2 Dato: 01. Maj 2008, 20:07 »
selvfølgelig er det blæseren der larmer. Min tastefejl :o

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01. Maj 2008, 20:18 »
Hehe, syntes sgu også det lød vildt underligt hvis din køler larmede :-)
Er det fordi du syntes blæseren kører for ofte eller larmer den bare når den kører? Hvis det er selve blæseren der larmer, mon ikke der sidder et kugleleje inde i midten? Hvis det ikke kører godt kan det lave en forfærdelig larm. Ellers kunne det være du skulle skifte blæser og se om det hjalp.

Gert307air

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02. Maj 2008, 08:37 »
Det er fordi at jeg synes den kører for ofte, og så når jeg har stoppet bilen, slukket motoren, så står blæseren stadig og kører derudaf og det gør den i ca. 10-15 minutter. Det lyder meget voldsom. Men jeg giver dig så evigt ret i det morsomme i at køleren fræser afsted, mens bilen holder stille. :D

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. Maj 2008, 23:04 »
Det beviser jo bare en gang for alle at en peugeot ikke er til at stoppe når den først er kommet i gang B)
Men hvis køleren bliver ved efter du standset motoren er det vel termostaten der er noget galt med, altså at den ikke kan måle den korrekte temperatur så den tror vandet er meget varmere end det er. Så tænder den blæseren for at køle vandet ned. Det må være problemet har jeg lige konstateret med mig selv:D