Forum for Peugeot entusiaster
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
Hjem
Hjælp
Søg
Log ind
Registrér
Peugeot Club Danmark
»
Arkiv
»
Peugeot snak (arkiv)
»
406 anh. træk
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: 406 anh. træk (Læst 3057 gange)
runejespersen
Gæst
406 anh. træk
«
Dato:
04. April 2005, 23:26 »
Jeg er den heldige ejer af en 406 2,0 st.car, og er usandsynligt glad for den, men den er kun vejet til at trække 1200 kg, kan den vejes op, og hvordan...
På forhånd tak
Logget
Bo 406 XS4
Gæst
RE: 406 anh. træk
«
Svar #1 Dato:
06. April 2005, 17:25 »
Hejsa
Jeg ved ikke om din model kan vejes helt op til 1500 kg. men det kunne min i hvert fald.
Du skal kontakte importøren. Der kan de med det samme give dig tilsagn om den kan vejes op og til hvor meget. Du skal så bede dem om at sende det på skrift, og skal medbringe det til syn.
Hvis ikke du har et forestående syn, så kontakt motorkontoret og hør hvordan du skal forholde dig.
Logget
Lambertsen
Gæst
RE: opvejning
«
Svar #2 Dato:
07. April 2005, 13:14 »
Du kan få den din bil vejet op til 1500 kg. Det er meget nemt. Jeg fik en erklæring fra den lokale Peugeot "pusher". Det eneste han skal bruge er dit stel nr. Så bestiller du et registreringssyn hos bilinspektionen. Men du skal lige overveje om det er smart at hæve vægten til de 1500 kg. Din bil har en egenvægt på 1400 kg, og da påhængsreglerne er lidt kringlede er det ikke så nemt at forklare - men der er to måder at regne ud om du skal have trailerkørekort eller ej. Den ene går ud på at hvis du ikke trækker med mere end 50 kg. over din egenvægt må du køre med trailer over 750 på dit almindelige kørekort. dvs den ideelle vægt (som jeg ser det) er 1450 kg - fordi overlæs giver en bøde - kørsel uden rigtigt kørekort kan give ny køreprøve. Jeg har selv valgt de 1450 kg. Prøv at gå ind på
www.fstyr.dk
og søg på "påhængsvægt" så bliver du meget klogere. Håder det kan bruges.
Logget
blyant
Gæst
RE: træk
«
Svar #3 Dato:
18. April 2005, 19:23 »
det har vel osse noget gøre med om det er aft. træk ikke ?
Logget
Lambertsen
Gæst
«
Svar #4 Dato:
19. April 2005, 13:17 »
Ikke umiddelbart. Jeg mener (men er ikke helt sikker) at det Brink træk der sidder på de fleste 406 er godkendt til 1600 kg med slingrekobling.
Logget
Svendsen
Gæst
«
Svar #5 Dato:
20. April 2005, 08:05 »
Daws.
jeg skal have min 406'er lavet om på Mandag og hende jeg snakkede med hos Peugeot i Vejle, sagde at man godt kunne få den lavet om selvom at det var med aftagelig træk.
Logget
Lambertsen
Gæst
«
Svar #6 Dato:
20. April 2005, 08:39 »
Det er rigtigt. Jeg fik (som jeg skrev tidligere) min 406 (2,0 st. car 2001) vejet op uden problemer. Den har Brink aftageligt træk.
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
Peugeot Club Danmark
»
Arkiv
»
Peugeot snak (arkiv)