Forfatter Emne: 306 horn + blinklys  (Læst 2116 gange)

carstenb

• Gæst
306 horn + blinklys
« Dato: 17. Juli 2008, 18:58 »
Jeg har en 306XL fra 1996, hvor hornet mildest talt er elendig. Man kan ikke engang høre den inde i bilen. Jeg har i den forbindelse fået et tågehorn af min storebror, men ved ikke hvordan jeg skal skifte det.

Er der nogen, der ved det? Og er der et billigt sted at få det gjort? Gerne én på fyn, da jeg bor i Odense.

Et andet spg.: engang imellem virker det til mit blinklys går helt amok (i hvert fald lyder det som om den blinker meget hurtigt). Men, senest jeg parkerede foran et stort vindue, testede jeg det. Og det virkede ikke til, at den rent faktisk BLINKEDE.

I en anden tråd, var der én der skrev:
Det viste sig at være stikket i baglygten der var iret til så der løb noget fejlstrøm rundt i systemet. Prøv at tjek om det kan være en lygte et eller andet sted hvor stikket ikke er som det skal være.

Lyder det som om, det er det rigtige?

Kresten_m

• Gæst
RE: 306 horn + blinklys
« Svar #1 Dato: 17. Juli 2008, 19:31 »
Mht til dit blinklys, er der så ikke gået en pære et eller andet sted? Det vil typisk få blinklyset til at blinke meget hurtigere

Futte

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • www.nhdata.se
« Svar #2 Dato: 17. Juli 2008, 22:26 »
Byt hornet, det originale sidder typisk bag kofangeren i v/ side.

Problemet med dit blinklys, skulle jeg tro vil blive klaret ved at bytte blinkreläet
308 Hdi 1,6 2008
307 2.0SW 2004
307 Hdi 1,6 2005

carstenb

• Gæst
« Svar #3 Dato: 18. Juli 2008, 12:45 »
Citér
Kresten_m skrev:
Mht til dit blinklys, er der så ikke gået en pære et eller andet sted? Det vil typisk få blinklyset til at blinke meget hurtigere

Når jeg rent faktisk SKAL bruge blinklyset, bliver det den normale hastighed. Mit problem forekommer bl.a. når jeg bare kører en almindelig lige vej, og ikke skal dreje. Det "sjove" er, at blinklyset ikke bliver aktiveret når den går amok.

Blinklys relæ, er det noget man selv kan skifte? Nu er mit kendskab til tingene i motorrummet, meget begrænset. Eller skal man hen til en mekaniker? i så fald, hvad skal man regne med, et sådan relæ koster? Arbejdslønnen er jo forskellig, fra sted til sted.

HansOle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Juli 2008, 09:41 »
Hvis ikke det er relæet, så han det evt være forbindelsen i selve "armen" ved rattet. Er den meget slidt for man samme effekt som en løs forbindelse.