Forfatter Emne: Min 306ér sætter ud...  (Læst 2157 gange)

ontrack

• Gæst
Min 306ér sætter ud...
« Dato: 04. Februar 2007, 14:39 »
Jeg har en 306ér 1,4 gxl fra 97, som har en periodisk fejl hvor den lige pludseslig sætter ud, så man er lige ved at ryge ud af forruden, jeg kan ikke se der er noget mønster i det, enkelte gange har den også opført sig kort som om den ikke kører på alle cylindere, så må jeg lige stoppe og så starte igen, så er kører den igen, jeg har en lille mekaniker der har forsøgt at løse problemet, han har også været på Peugoet og fået den mål, men de kan ikke finde problemet, der er skiftet den føler der sidder på udstødingen ( kan ikke huske hvad den hedder, der er kommet nye tændkabler, nye tændspole, tomgangsmotor og kablerne til benzinpumpen er gået efter. Mekanikeren siger at det måske er benzinpumpen???, såden en koster vist omkring 3500,00 så jeg håber der måske er en anden løsning, ved du evt om man kan få sådan en hos en hugger??
På forhånd tak...
Morten

mstone

• Gæst
RE: Min 306ér sætter ud...
« Svar #1 Dato: 07. Februar 2007, 10:42 »
Hey

Siden jeg købte vores 106D må jeg nok erkende at huggeren er blevet en go' ven. Ofte kan det simpelt hen ikke betale sig at købe nye dele da de normal koster rø... ud af bukserne. Men check da dette link :

http://www.dataophug.dk/autodatalager2sprog/index.asp

Der kan du måske finde den del du mangler, og så er der ikke andet for at ringe til den pågældende hugger for at høre prisen.

Eksempelvis har jeg købt følgende ved hugger:
2 forsæder med sædevarme - 800 kr.
Et stk bagbro 2000 (kommer oprindeligt fra Spanien, og har aldrig set skyggen af salt)
1 viskertræk 350.

Mvh
Morten

allanst

• Gæst
RE: Min 306ér sætter ud...
« Svar #2 Dato: 26. September 2008, 13:22 »
Nå, jeg ledte præcist efter dette spørgsmål, da jeg har en 1,4 fra 1998 med nøjagtig samme problem.
Jeg har også fået ny tændspole ifm udskiftning af tandrem og vandpumpe. Så tændspolen var det heller ikke.
Jeg mener at motoren varmer op hurtigere end normalt, men ved ikke om det har noget at gøre med at bilen sætter ud.. Ellers er symptomerne fuldstændig lig de i indlægget her beskrevne.

Ærgeligt at der så ikke er noget vidensgivende svar:(

Anyways, jeg vil grave i motoren og prøve at finde en løsning.. (benzin-pumpen, ehh, kunne godt være)

NEW: okay, har lige kigget på et par tyske hjemmesider, hvor nogle med forstand på mekanikken (lyder det til) siger at det kan være relæet til benzinpumpen.. skal tjekkes

NEW: jeg skiftede benzinfilteret (havde gået 20.000 km over anbefalet) og havde kun problemet et par gange derefter. Ellers lader det til at være ok..

NEW: ok, det var ikke benzinfilteret.. nu er problemet 100% lig det første indlæg (ubehageligt at bilen lukker ned når man kører i tæt trafik!).. ny test bliver foretaget

Problem løst: jeg har i forb. med ovenstående fået skiftet en indsugningstrykmåler, og siden har problemet ikke vist sig! Måleren er sandsynligvis blevet smadret af den delvist sammenbrændte tændspole..:)
« Senest Redigeret: 10. Oktober 2008, 11:42 af allanst »