Forfatter Emne: har haft min bil i 6 dage og allerede 3 gange på værksted  (Læst 3476 gange)

Ilker

• Gæst
Hejsa.. Jeg har i fredags købt en Peugeot 407. alt var fint og den kørte da også som en drøm indtil i søndags hvor det er bilen ikke vil starte med den nøgle jeg har fået. det skal dog nævnes at denne nøgle har virket indtil i søndags. Kørecomputerne meldte en fejl der hedder electronic anti theft system fault. Men jeg måtte få konen til at taget toget og køre 40 km med rerserve nøglen for at se om denne virkede. og dette gjorde den heldigvis. Mandag tager jeg så forbi peugeot og finder så ud af at det er nøglen der er defekt heldigvis er der garanti men det er sku ikke særlig fedt at bruge rerserve nøglen når det er der er central lås osv.

Tirsdag skal jeg så en tur til Århus. samme aften jeg kommer frem til århus siger den så depollution system fault ( er der nogen af jer der ved hvad det er) og motor lampen er begyndt at lyse. bilen begynder at opføre sig mærkeligt. Dagen efter får jeg fat i peugeot i Århus og de tager mig ind med det samme ( super service) og faktisk får fjernet denne fejl der nu ligger i kørecomputeren. JVF testeren skulle der være noget galt med dyse 1 men det var der vist ikke alligevel. fred være med det  jeg var glad for nu kunne jeg køre hjemad igen.  helt tilbage til roskilde) Idet jeg kommer hjem og skal til at parkere bilen så begynder den at melde samme fejl igen. så nu må jeg for tredje gang ind på et værksted for at få dette ordnet.

Jeg bor selv i roskilde og forhandleren jeg har købt bilen af er i odense. ( de har tilgengæld været utrolig samarbejdsvillige og hjælpsomme)
Men jeg skal køre nu frem og tilbage flere gange igen for at kunne få min bil til at virke som jeg kun har haft i 5 dage og det er sku da skide irriterende.

er der nogen af jer der har erfaring med hvad der rent juridisk skal ske nu hvor den allerede har været på værksted 3 gange indenfor en uge

mvh

Ilker