Forfatter Emne: Polering  (Læst 1878 gange)

Gertsen

• Gæst
Polering
« Dato: 21. Oktober 2008, 13:52 »
Jeg her en 405'er fra '89, og jeg tror aldrig den har været tættere på en polering end en bilvask.

Derfor er den hvide lak efterhånden lidt mat, så jeg går og tænker på at få den poleret op, så den kan se lidt pænere ud :)

Først havde jeg tænkt på at gøre det selv, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen begynder-guides vedr. lakpolering nogen steder, og jeg vil nødigt gøre ondt værre, så måske er løsningen at betale sig ud af det.

Er der nogen der kender et sted at få den slags lavet? Helst på fyn eller endda i Odense.
Jeg har kigget lidt på Tidycar, men de er godt nok dyre - 4500kr for en behandling syntes jeg er lidt i overkanten for mit budget.

inspiron

• Gæst
RE: Polering
« Svar #1 Dato: 22. Oktober 2008, 12:17 »
Nej Nej. Det er alt for dyrt at lade andre gøre arbejde for dig. Tag kontakt til evt. Bilxperten eller lign. De vil kunne guide dig hvordan du skal gøre.

Gertsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. Oktober 2008, 21:21 »
Der ligger vist en Bilxperten ude på Svendborgvej i Odense S, det kunne være jeg lige skulle smutte forbi dem på lørdag :)

Tak for tippet!

Ryan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24. Oktober 2008, 21:53 »
hej
hvis du kan, så fremskaf en polermaskine, og brug
lakrens, derefter voks, personligt bruger jeg autosol lakrens og voks du må dog ikke bruge noget polermiddel
med slibemiddel i, hvis du bruger en polermaskine, drop den fra Harald Nyborg, den duer ikke ordentligt, bare min mening,
se om du kan fremskaffe en polervinkelsliber, ja det er det faktisk
den skulle kunne gøre arbejdet.

Til store ridser kan du til nøds faktisk
bruge autosol krompoleringsmiddel, men du skal være varsom med det, nu vil andre jo nok korse sig og sige at det må du aldrig gøre...
jeg har flere gange gjort det, og det virker, det tager faktisk det øverste oxyderet lag, og får lakken til at skinne igen, men du skal
så bruge godt med voks bagefter for at lukke lakken, krompoleringsmidlet, påfører du med en klud, og polerer det væk med en klud, ikke maskine, så går det galt..

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26. Oktober 2008, 19:26 »
Jeg har før brugt Turlt vox, og været glad for det mærke, til de biler jeg har haft, de har været købt som nye og jeg fik ros for den, da jeg solgte min audi A4 -10 gl i 2004.
Nu har FDM imidlertid vurderet at Sonax er bedre, så nu er det Sonax Lakrens, og det er meget let at have med at gøre, derefter er det Sonax Polish med det nye nano, det er rimeligt let og 407eren bliver rigtig fin.
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000