Der er mange tråde på det problem - jeg har et andet sted skrevet:
Samme problem her - 2 1/2 år gammel 407 SW
Varmen virkede da jeg kørte til Maibom for at få vinterdæk på - Da jeg kørte derfra, var der ingen varme overhovedet - og det frøs ca. 10 gr i den periode.
2 dage med isbil før de havde tid til at kigge på den: Det er en aksel der lukker og åbner et spjæld, som er knækket - sikkert fordi spjældet er frosset fast - motoren er stærkere end spjældets styrke - Et kendt problem - De første repererede de selv - men nu er der lavet et færdigt kit - fra en ny leverandør, da Peugeot har erkendt, de var for dårlige - Pris 8.000 kr. !!!
Ikke deres skyld men et tilfældigt sammentræf, siger Maibom - formentlig fordi noget smeltevand er løbet ned mens de skiftede dæk og er frosset, så spældet sidder fast - så knækker akslen, fordi moteren er stærkere end akslen kan modstå.
Jeg ville tænke over det - de kunne sætte spjældet, så det gav fuld varme hele tiden - Det er fint nu, men sikkert ikke til sommer - De ringede efterfølgende og tilbød lidt rabat.
MEN DET ER SIMELTHEN FOR GALT - PÅ SÅ NY EN BIL - at Peugeot ikke vil dække en sådan fabrikationsvejl - Så pas på med at bruge 407'eren i frostvejr:(.