Forfatter Emne: Start problemer  (Læst 1652 gange)

405SRD-Turbo

• Gæst
Start problemer
« Dato: 08. December 2008, 23:35 »
Hej med jer..

Håber i ha lidt gode råd jeg kan efterprøve...

Jeg har en 405SRD-Turbo årgang 1989 kørt 527k

For 3 mdr. siden syntes jeg den havde lidt svært ved at trække igennem, så jeg ville checke brændstof-filteret, som viste sig at være havlt fyldt med vand.

Dette tømte jeg af og blæste filteret rent med trykluft, og samlede alt igen, bilen køre nu som en ny.... gammel bil.
I sidste uge begyndte den så at sætte ud når jeg svingede til højre, og enkelte gang gik den helt i stå, jeg tørnede mortoren og fik den igang igen.....

Jeg tænke, mon det igen var vand i filteret, så jeg skildte det ad og tømte det for hvad der var i, dog ikke meget vand denne gang..

Jeg samlede igen alt, men......denne gang ville den kun lige starte og kunne ikke holde sig igang, jeg startede den op igen, men hver gang går den ud igen efter 20-30 sec, og skal ligesom malkes igang som om den er løbet tør...

Så nu håber jeg at nogen sidder med en rigtig god løsning på mit problem.

Jeg har skiftet filter, gummiring i filter-hus, kobber/messing pakninger på banjo-boltene i filter-huset.

Jeg har ikke rørt ved selve olie/brændstof-pumpen, så det er ikke et tændningsproblem, eller noget med timing, da det KUN er filteret jeg har skruet på..

Hilsen

DaVaSt

• Gæst
RE: Start problemer
« Svar #1 Dato: 09. December 2008, 10:35 »
Kunne lyde som om at den får luft med brændstoffet ind i pumpen. Check lige om der er kommet grater / skit osv imellem skål, pakning, dåse og hus. Måske er slangerne fra pumpe og filter til brændstoftanken mørnet

405SRD-Turbo

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. December 2008, 13:02 »
Jeg har i dag checket alle slanger fra tanken til pumpen, og har ikke fundet noget som antyder mørnet-hed, jeg har reppet lidt på slange til pumpe og skiftet klemmering.

Men jeg har stadig same problemer, bilen har noget svært ved at starte, og kan ikke holde sig i gang, dog hvis jeg hjælper den på håndpumpen på filteret kan den holde sig igang, men går i stå kort efter jeg undlader at håndpumpe.

Hilsen

405SRD-Turbo

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09. December 2008, 17:42 »
Hej endnu engang...

Nu har jeg løst mysteriet.....

Den sugede falsk luft ind i bundskruen på filter-kassen.

Den fik en gummi pakning, så blev den tæt og kører nu fint igen som en gammel bil med 527.000 Km på bagen.

Hilsen

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #4 Dato: 10. December 2008, 22:24 »
Det er jo rart at læse. Hvor længe har du haft den?
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.