Forfatter Emne: RT3 - IPod tilslutning  (Læst 2997 gange)

Ib

• Gæst
RT3 - IPod tilslutning
« Dato: 30. December 2007, 20:05 »
Hej.

Jeg har en 407'er med RT3. I bilen er det phonostik for f.eks. DVD-filmafspiller og f.esk. en IPod. Det er IPod tilslutningen der volder problemer.

Selv om selvfølgelig importøren og forhandleren trækker på skulderen og siger "sådan er bilen konstrueret" (altså som det plejer at være med en Peugeot - vi har haft 4x 406 og 1x 407, det bliver ikke bedre....), så skal jeg have undersøgt hvorfor linesignalet er så lavt at både IPOd og RT3 skal skrues helt op for lydstyrken, for at spille rimelig?

Er der nogen der har hørt om dette?

/Ib

jesreinholdt

• Gæst
RE: mp3
« Svar #1 Dato: 17. Januar 2008, 13:28 »
Samme problem i min 207, meget irriterende og helt uforståeligt at det skal være sådan, men man må nok lære at leve med det

Ib

• Gæst
RE: RT3 - IPod tilslutning
« Svar #2 Dato: 27. Januar 2008, 00:45 »
Citér
jesreinholdt skrev:
Samme problem i min 207, meget irriterende og helt uforståeligt at det skal være sådan, men man må nok lære at leve med det

Nå, ok - så er det ikke bare mig der er dum. Men ja, det skal sikkert være sådan, og igen - Peugeot er totalt ligeglade med det. Det er præcis sådan noget der gør at man ikke gider køre i Peugeot næste gang den skal skiftes, når de er ligeglade og ikke kan/vil løs problemerne.

Jeg ved ikke hvor gammel din bil er, men min 407'er er fra juni 2006 alle 407'ere model XT har dette problem. Så det er altså ikke en nyt problem.
« Senest Redigeret: 27. Januar 2008, 00:46 af Ib »

Porsdal

• Gæst
RE: ipod
« Svar #3 Dato: 11. April 2008, 19:33 »
hmm er ny her inde fedt sted...
men syntes det lød lidt trist det problem i har der...:)
men har i hørt om det der program til ipod'en der gør at den kan spille ekstera højt :p tænkte i kunne prøve det (hjalp måske lidt men ved ik)

Dieselfreak

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11. April 2008, 22:50 »
Hvor kan man finde det program?

milter

• Gæst
« Svar #5 Dato: 09. Juni 2008, 13:48 »
Hej, jeg er helt ny herinde, og faldt lige over dette indlæg, som jeg måske har et godt indspark til.

Problemet med iPod er at de laves med esktremt lavt udgangssignal, bla. for at forlænge batteri levetiden, når man spiller musik. Dette er ikke hverken Peugeot eller Apples 'skyld' men bare et vald apple har truffet, som ikke er tilfældet for de fleste andre afspillere og DVD.

Løsningen er at selv sætte en pre-amp ind mellem ipod og bil forstærker. Jeg ved ikke om der findes en 12V preamp, eller andet der kan køre på bil batteri, men det er noget i den retning man skal have fat i.

Jeg køber selv en afspiller med AUX indgang, så jeg glæder mig til at høre hvordan det lyder. Når jeg spiller ipod i stuen, skal min forst. skrues meget langt op, så ja det er et Ipod relateret problem.

nogen der ved hvordan det er med andre afspillere?

Ib

• Gæst
« Svar #6 Dato: 24. December 2008, 10:01 »
Hej igen!

Igennem nogen tid, har jeg nu forsøgt mig med flere forskellige MP3-afspillere. Alle med samme resultat. Det virker bare ikke på en 407 med RT3 til 40.000,- kroner !!!!!!

Peugeot kan bare ikke være det her bekendt ...

/Ib

Citér
milter skrev:
Hej, jeg er helt ny herinde, og faldt lige over dette indlæg, som jeg måske har et godt indspark til.

Problemet med iPod er at de laves med esktremt lavt udgangssignal, bla. for at forlænge batteri levetiden, når man spiller musik. Dette er ikke hverken Peugeot eller Apples 'skyld' men bare et vald apple har truffet, som ikke er tilfældet for de fleste andre afspillere og DVD.

Løsningen er at selv sætte en pre-amp ind mellem ipod og bil forstærker. Jeg ved ikke om der findes en 12V preamp, eller andet der kan køre på bil batteri, men det er noget i den retning man skal have fat i.

Jeg køber selv en afspiller med AUX indgang, så jeg glæder mig til at høre hvordan det lyder. Når jeg spiller ipod i stuen, skal min forst. skrues meget langt op, så ja det er et Ipod relateret problem.

nogen der ved hvordan det er med andre afspillere?