Forfatter Emne: Peugeot 406  (Læst 2156 gange)

pegot406

• Gæst
Peugeot 406
« Dato: 06. Januar 2009, 12:15 »
Har en dejlig 406 stc fra 2000.

Den går lidt ujævnt i tomgang (læs veksler mellem 600-1000 omdr)
og det er om den er kold eller varm.
Endvidere så føles den lidt kraftløs (kan godt være at det bare er mig)
selvom at det er en 2,0 ltr. benzin.:(

Har fået tjekket den ved Peugeot mht opdatering og det er som det skal være. Nyt luftfilter, tændrør og tænding tjekket og ingen fejl.:)

Endvidere så har den periodisk fejl på speedo hvor den falder til 0 km/t selvom at den er i drift ! motor taber kraft når det sker. Sker ca. hver anden gang bilen kører og er kun i et splitsekund. ?:o

Håber at en eller anden kan give mig en ide om hvad det kunne være galt.

Mvh Kristian

franne500

• Gæst
RE: Peugeot 406
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2009, 16:30 »
hej,

jeg havde nogenlunde de samme symptomer på min HDI - Det viste sig at være en speed-sensor.

KD

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. Januar 2009, 19:03 »
Helt enig.

Det er helt klare symptomer på en defekt speed sensor.

pegot406

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. Januar 2009, 20:54 »
Citér
KD skrev:
Helt enig.

Det er helt klare symptomer på en defekt speed sensor.

Hej KD.
Mange tak for svaret, men er det noget for en alm. borger at skifte ?
Hvad med ujævn tomgang, det har vel ikke noget med speed sensor at gøre ? er lidt på herrens mark og vil ikke bare smide den ind til Peugeot uden selv at have undersøgt muligheden for selv at lave det.
Min arbejdsløn er trods alt gratis og det er Peugeot ikke.
Håber du kan give mig lidt respons.
På forhånd mange tak Kristian

KD

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08. Januar 2009, 19:58 »
Hej Kristian

Det er forholdsvis enkelt at skifte den hvis du er lidt mekanisk minded
Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg den koster omkring en 500 kr seddel.
Det er næsten uden tvivl den som skaber problemerne for dig, specielt med de symptomer som du beskriver.
Den giver signalet til dit speedometer men samtidigt giver den også signal til motorstyreboksen om bilens øjeblikkelige hastighed, men hvis den giver et forkert signal så vil motoren ikke kunne finde ud af om bilen bevæger sig eller om den holder stille og derfor får du en erratisk tomgang på motoren. Dette er en normal fejl på mange biler idag. Det eneste minus kan dog være at du skal have en tester på for at slette evt. fejl som ligger i styreboksen til motoren.
MVH
/Kim