Forfatter Emne: 406'er 2,0 benzin fra '99 ønskes info  (Læst 2242 gange)

pallejc

• Gæst
406'er 2,0 benzin fra '99 ønskes info
« Dato: 16. Maj 2005, 10:42 »
Jeg har kik på sådan en fætter, er der problemer med den?
Her tænker jeg på små irriterende fejl og reperationer.

tmt

• Gæst
RE: 406'er 2,0 benzin fra '99 ønskes info
« Svar #1 Dato: 16. Maj 2005, 17:39 »
Hejsa

Har selv en 2.0 ST fra 99 83.000 km- ny model. Overordnet er det en lækker bil, men jeg har dog haft lidt problemer med den.

Elektronikken er følsom og motoren har det med at have udsættere, hvilket der er blevet brugt megen tid på at løse. Så sørg for at tage en lang prøve tur, og når bilen er godt varm, så find et stykke vej, hvor du kan holde 50 km/t i 4. gear - ca. 2000 omdr. Hvis den laver små ryk engang i mellem, så find en anden bil eller sørg for, at det bliver løst inden betalingen skal falde.

Mvh TMT

Lambertsen

• Gæst
RE: 406'er 2,0 benzin fra '99 ønskes info
« Svar #2 Dato: 17. Maj 2005, 10:32 »
Husk at undersøge om det er en af dem der blev indkaldt for at få sat varmelegme i ånderøret (problemet var at olien i ånderøren kunne fryse og dermed stoppe ånderøret - kan medføre motorhaveri da olien presses ud af motoren. Peugeot indkaldte og udskiftede uden beregning - men har er det skiftet på denne her?

Peugeot indkaldte også på et tidspunkt en stribe årgange for at give ekstra rustbeskyttelse i de forreste stolper - det bør du også tjekke om er nedvendigt/om det er foretaget.

Ellers som skrevet tjek så vidt muligt elektronikken.

Hvis du køber hos en forhandler har du krav på 6 måneders fuld garanti - sørg for at det står på slutsedlen.

Til sidst. Få evt. skrevet at alle fejl i en FDM attest bliver rettet uden beregning.